Hej jag har nyligen införskaffat mig en Merf 3.2 Mosfet från gate.
Jag har ett par frågor om enhanced mode eftersom jag vill kunna använda mosfet funktionen fullt ut.
För det första så har jag ingen aning om jag ska installera enhanced mode eftersom jag tycker manualen är väldigt otydlig på den delen ( kan vara jag som är smått efterbliven också..... )
Så vilken av dom 2 olika signalkablarna som man fick med ska man använda och finns det någon + / - där man kopplar in signalkablarna i mosfeten så man inte kopplar fel?
Var ska signalkablarna lödas fast och måste man byta ut originalsladdarna till motorn mot bättre sladdar om man ska få ut full effekt ?
Jag har en Cyma Cm.042a med V3 Gearbox, lipo batteri 11.1
Simple Mode är inga problem och funkar jätte fint men man vill ju få ut så mycket effekt som möjligt !
Här är en länk till manualen :
http://www.gatee.eu/merf32_en.pdf
Alltid lättare att höra med folk som har mer erfarenhet och kanske till och med har en egen merf 3.2 som kan förklara bättre !
MvH Plopphatten
Merf 3.2 enhanced mode
Re: Merf 3.2 enhanced mode
Det är så töntigt att de kallar det "simple" och "enhanced mode". I simple mode funkar kretsen inte som ett relä alls :c
Signalkablarna skall kopplas till blecken på switch assembly, längst fram nertill på boxens vänster sida (utanpå). Där bör sitta två röda kablar nu. Vilken kabel på vilket bleck spelar ingen roll.
Motorkablarna kan du byta om du känner att de blir för varma eller skavs för mycket.
Signalkablarna skall kopplas till blecken på switch assembly, längst fram nertill på boxens vänster sida (utanpå). Där bör sitta två röda kablar nu. Vilken kabel på vilket bleck spelar ingen roll.
Motorkablarna kan du byta om du känner att de blir för varma eller skavs för mycket.
Jobbar på Röda Stjärnan
-
Re: Merf 3.2 enhanced mode
Hehe jag försökte förklara så "simple" som möjligt 
Stort tack ! Det var precis allt jag behövde veta.
Tur att det finns folk som har mer koll än en själv
Med vänlig hälsning, Plopphatten

Stort tack ! Det var precis allt jag behövde veta.
Tur att det finns folk som har mer koll än en själv

Med vänlig hälsning, Plopphatten