Jag är relativt ny inom airsoft, har spelat några games (Skitkul) och jag är väldigt mycket för o pilla med saker o ting, so.. to the subject.
Kort sagt; den är död. Inget händer när jag trycker på triggern.
- Batteri är laddat till 100% - provat 2 olika
- Dubbelkollat alla kablar - eftersom att jag öppnat min gearbox några gånger så har några kablar nött lite, känns dock inte som att de bör göra så att den dör helt?
- Kört voltmätare och kollat så att batterierna ger ström, det gör dom.
Sedan kollade jag från ifall det går någon ström mellan batteri och mosfet, det gör det inte. Kollade vid min trigger unit, ingen ström dit, och inte heller till motorn. (Vet inte ens om man kan göra på detta sett för att se ifall det fungerar.)
Efter detta började jag tro att det kanske är mina dåliga Tamiya kontakter, så dom kapades. Efter det small det lite vid batteriet / mosfetten

Så, nu till min fråga. Hur kan jag testa vad som är dött och vad som behöver bytas ut?
Jag har tänkt dra nya kablar då dom redan var lite nötta, och till det hade jag tänkt köpa en warFET, är detta en smart idé?
Kan det kanske vara min trigger unit som dött?
P.S Har inget emot att pilla och trixa lite, tycker bara det är kul. Ibland blir det lite fel dock.

Tack på förhand!