11.1V 2200mAh 35C LiPo, STENDÖTT

Cozzan

11.1V 2200mAh 35C LiPo, STENDÖTT

Inlägg av Cozzan »

Hallå, Nu är det så att jag behöver lite hjälp ang ett batteri och laddare.

Köpte ett X-POWER 2200mAh Lipo batteri samt en B6AC+ laddare, Satt batteriet på laddning, 11.1V, 3Cells, 2.2amp på laddningen då jag läst att det är bäst att ladda dom utefter deras totala mAh hållning.

Efter bara en 5-10min pipar laddaren att processen är klar och batteriet redo att användas.
Kopplar in batteriet i min AEG utan att ens få så mkt som den minsta signal på att batteriet lever vid avtryck,
Drar då slutsattsen att det kanske är vajsing med bössan och kopplar upp batteriet emot en friliggande krets bestående av + / - samt en trigger asssembly och en motor.
Samma där, Inte så mycket som ett ljud ifrån vare sig batteriet eller motorn.

Tar tillbaka varorna och får en ny uppsättning. både batteri och laddare, Detta batteri tar kanske en 40min åtminstånde på sig innan den börjar pipa i att batteriet är färdigladdat...
Ingen reaktion ifrån vare sig motor eller batteri denna gång heller...

Batteriet är svalt under laddningen och vid funktions kontroll.
Båda batterierna visar ca 12v vid avläsning men stabil 0:a vid försök till Amp mätning. Killarna i affären (Ej enbart en batteriaffär) har dock ingen aning hur man använder en multimeter och
deras variant har jag heller ingen aning om hur den funkar. Får dock fram Volten efter lite vridningar och kopplingar.

Någon ideé på vad problemet kan vara!?