Merf 3.2 single fire

Harris

Merf 3.2 single fire

Inlägg av Harris »

Jag har nyss installerat en Merf 3.2 via switchassemblyt i min A&K sr25 DMR. Programmeringen gick alldeles utmärkt men det är en sak som jag inte får fungera. Det är att när fireselectorn är på auto vill jag att den då endast ska skjuta ett skott. Vet inte om jag är trög eller om jag missat något bara, någon annan som inte fått detta att fungera tro?

Tack på förhand :)
"A kid who tells on another kid is a dead kid"

Jokk

Re: Merf 3.2 single fire

Inlägg av Jokk »

Tror inte merfen har stöd för äkta semi / semi funktion. Det du däremot kan göra är att ställa den på semi / burst. Man kan manuellt ställa "varaktigheten" på bursten i ms. Ställ den så lågt att den bara hinner cykla en gång. Inte en perfekt lösning, men det kan fungera

Harris

Inlägg av Harris »

Jo det var så långt jag kom Jokk, komiskt nog verkar det som om semi semi inte går att ställa in. Men skall testa och sätta ber cykeln, det funkar men är ju självklart inte optimalt :|
"A kid who tells on another kid is a dead kid"

Jokk

Inlägg av Jokk »

Anledningen tror jag är att det inte är något som mekaniskt bryter kretsen när du slår över på auto. COL puttas ju undan av selector platen. Då har merfen bara tid att förlita sig på.

baracken

Inlägg av baracken »

En annan lösning är ju att slipa bort den delen som puttar bort COL så att den inte gör det. Vet att det finns guider på YouTube om det men såg någon som sa att den kan gå över till auto i alla fall så jag vet inte om det är en 100% lösning.

Jokk

Inlägg av Jokk »

Klart man kan modda selectorn, men jag tror inte TS var ute efter ett sånt ingrepp. Utan istället kunna tvinga den till semi genom programvaran i merfen.

baracken

Inlägg av baracken »

Jo men tänkte mer som ett alternativ

Skriv svar