ytterligare en mosfet fråga!

RescueTeam

ytterligare en mosfet fråga!

Inlägg av RescueTeam »

halloj alla glada tekniker,..

här kommer yttrligare en fråga ang. mosfet...

jag är nu i faggorna att införskaffa en mosfet och slänga in i en M14... men eftersom jag tänkte även slänga in en 150 fjäder så skulle jag vilja ha en mosfet som kan programmeras och semispärras utan fysiskt ingrepp, utan för att man skall kunna programmera bort det vid behov. det samma skulle jag i samma fett vilja ha funktionen som följer (skall kunna gå att programmeras på detta vis)
alt. 1 Safe-Semi-Auto
alt. 2 Safe-Semi-Burst/Auto
alt. 3 Safe-Semi (Spärrad)

finns det några/någon fett som går att programmera enligt önskemål och om det finns flera vilken är bäst/mest prisvärd?? vilken skulle du välja? motivera svar...

//RescueTeam
*Two commandment, same Commandment : Your´s - Don't survive your principal, Their´s - First takeout the bodyguard!!
*Certified Medic and Tactical Instructor - BG Security Mobile Training Team
*Certified CPR Instructor (Child, Hospital, AED)

G-Enis

Re: ytterligare en mosfet fråga!

Inlägg av G-Enis »

M14 har ju en egen typ av switch assembly vad jag vet, och det finns inga drop-in Fet's som passar M14. Så ditt (enda?) alternativ borde vara en Merf 3.2. Finns säkert liknande (externa och programerbara) alternativ. Men Merf'en är ju lätt tillgänglig och funkar fint för många.

Fearless

Inlägg av Fearless »

Semispärr på M14 är ju buslätt. Ställ bösan i semi och ta bort knappen. Klart! Sen kan du löda i vilken mosfet som helst. Om nu inte burst- och auto är det du är ute efter?
“It’s time to kick ass and chew bubblegum…and I’m all out of gum.”

Vaksai

Inlägg av Vaksai »

Sitter och kollar på en merf 3.2 för min m14, har de funktioner som du vill ha samt att den har liposkydd.

Fyllekajja

Inlägg av Fyllekajja »

1+ fearless, ta även med knappen ifall du vill säkra vapnet i safe zone. Min cyma behövde man inte skruva tillbaka för att ändra läge.

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

bara att ta bort plastarmen så kan du ha kvar vredet. Säkringen är ju oberoende av eldväljaren :)
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Dantiberg

Inlägg av Dantiberg »

detta bör lösa dina problem också.
http://www.actionsportgames.com/view-pr ... PageID=212
Om du ser ljuset i tunneln bli inte allt för glad, det kan vara ett tåg.

Chilli

Inlägg av Chilli »

Dantiberg: Nej. Den du länkar till passar enbart i V2 boxar då den är designad för enbart det syftet.

Men tillbaka till trådskaparens fråga.

Jag använde mig utav just en Merf 3.2 i min M14 och programmerade den till Semi - Burst och satte burst tiden på minsta. Dessvärre kan du inte få alla alternativ du vill ha, men det finns en annan MOSFET på marknaden för det faktiskt och det är Extreme-Fire Cheetah 2N.

Här är lite länkar:
Cheetah 2Nhttp://extreme-fire.com/2011-SW-CHEETAH-2N.html
Standard programvarans manual: http://extreme-fire.com/SW-CHEETAH-Manual-2N-502.pdf
Trigger Master program vara: http://extreme-fire.com/v5.0-Trigger-Ma ... tation.pdf

Det jag hade gjort är köpt Cheetah'n och bett om Trigger Master 5.0 programmet då den har samtiga funktioner du är ute efter.

Hoppas detta hjälper.

Dantiberg

Inlägg av Dantiberg »

sorry, tänkte m4 när jag läste m14 :)
Om du ser ljuset i tunneln bli inte allt för glad, det kan vara ett tåg.

Skriv svar