Att förstärka sin PEQ box....

RescueTeam

Att förstärka sin PEQ box....

Inlägg av RescueTeam »

Jag vet inte om det bara är jag som fått ett måndagsexemplar av en AN/PEQ-15 box, den har visserligen lampa och laser/diod men nu har jag upptäckt att den glappar inne i lådan. jag vet att den glappade lite men trodde det var på grund av remoten som var dålig, har nu fått hem en ny remote/pressure pad från Nightevolution och då upptäcktes att den även var glapp någonstans i lådans elektronik.
nu söker jag någon som kanske kunde hjälpa mig med detta problemet...

//RescueTeam
*Two commandment, same Commandment : Your´s - Don't survive your principal, Their´s - First takeout the bodyguard!!
*Certified Medic and Tactical Instructor - BG Security Mobile Training Team
*Certified CPR Instructor (Child, Hospital, AED)

Thinker

Re: Att förstärka sin PEQ box....

Inlägg av Thinker »

De flesta PEQ lådorna är dålig design, framför allt på de vanliga PEQ15 i plast, och då menar jag både i hur själva plastkroppen sitter samman, hur ev justerings design gör samt elektronik/switch/kontakt val. Men de är ju billiga och generellt får man ju vad man betalar för osv... Det har mest blivit mer eller mindre kompletta custom byggen internt när jag fixat sådana till mig själv och polare med stålramar osv för att hjälpa till lite.

Just för elektronikglapp? kolla lödningar, att inte kablar böjts för mycket vid lödpunkter, att batterikontakterna är bra anslutna till resten, att switch uttaget är stabilt och att kablen in i den går rakt, att vridströmbrytarens kontakt bleck och anslutningar är ok. Kolla att den taktiska switchen fungerar som den ska, de kan glappa attan och för högt motstånd är inte bra. En bra Multimeter är din vän. :)

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... f=75&t=823
This space intentionally left blank

Skriv svar