Hej!
Jag fick hem min nya laddare (A3 NiMh-NiCd Snabbladdare Intelligent) idag och kopplade in mitt batteri för en testkörning av laddaren.
Det gick bra i 10 minuter sedan hörde jag ett knall som från en knallpulverpistol samt att laddaren spottade ut en vit boll av ljus runt sig för att sedan dö helt.
Laddaren tål 5-8 celler med max 9,6V samt 2ampere max.
Mitt batteri är ett 1400mah 7 cells 8,6V batteri och helt nytt, aldrig laddat.
Är det fel på laddaren från början så jag måste skicka tillbaka den, eller har jag slängt i ett för svagt batteri på laddning?
EDIT: länk till laddaren.
http://www.rodastjarnan.com/airsoft/a3- ... gent-13025
/Åkerlund
Ny laddare exploderade i hemmet!
Re: Ny laddare exploderade i hemmet!
Reklamera laddaren.
Jag hörde av mig till butiken via mail och frågade om det är ok att skicka tillbaka den även fast jag har
brutit förpackningen och testat den.
Står ju klart och tydligt i reglerna att man inte får skicka tillbaka den under dessa omständigheter men där emot att man har 1 års garanti.
Det gör mig lite förvirrad hehe.
Jävla osis jag har med laddare, den första jag köpte fungerade inte alls så jag slängde den åt helvete, och nu detta... SUCK
brutit förpackningen och testat den.
Står ju klart och tydligt i reglerna att man inte får skicka tillbaka den under dessa omständigheter men där emot att man har 1 års garanti.
Det gör mig lite förvirrad hehe.
Jävla osis jag har med laddare, den första jag köpte fungerade inte alls så jag slängde den åt helvete, och nu detta... SUCK
Kontakta RS. Dom är hjälpsamma och det ska inte vara några problem med din garanti.
I dont do karate, i do Ka - Razy!
Känns ju som ett fabrikationsfel om det inte är så att du ska/kan göra en massa inställningar som du av någon anledning gjort fel.
Men bara kontakta återförsäljaren. Du har ju köpt produkten i Sverige. Det är bra. Så slipper du krångel med utländska åf´s som inte vet vad garanti är.
Men bara kontakta återförsäljaren. Du har ju köpt produkten i Sverige. Det är bra. Så slipper du krångel med utländska åf´s som inte vet vad garanti är.

Pentex First Team.
http://www.airsoft-adventures.se
http://www.airsoft-adventures.se
Okej tack för svar.
Nu har en returanmälan skickats in, och jag kommer skicka tillbaka laddaren så fort jag kan.
Fasen så jag höll på att skita på mig när jag satt och mekade med mitt rödpunktssikte och laddaren exploderade hahaha
Jo precis Kether! Det är en av anledningarna till att jag alltid köper mina saker i Sverige, lite dyrare är det men livet blir enklare.
Det finns bara en "start" knapp på laddaren, så någon inställning har jag inte missat.
8 augusti 2013, 13:55:
Hej igen!
Jag fick nog det bästa bemötandet av en återförsäljare på väldigt lång tid idag.
Jag behöver bara slänga laddaren för dom skickar en ny redan idag till mig. Det var riktigt skönt att få veta faktiskt.
Nu har en returanmälan skickats in, och jag kommer skicka tillbaka laddaren så fort jag kan.
Fasen så jag höll på att skita på mig när jag satt och mekade med mitt rödpunktssikte och laddaren exploderade hahaha

Jo precis Kether! Det är en av anledningarna till att jag alltid köper mina saker i Sverige, lite dyrare är det men livet blir enklare.
Det finns bara en "start" knapp på laddaren, så någon inställning har jag inte missat.
8 augusti 2013, 13:55:
Hej igen!
Jag fick nog det bästa bemötandet av en återförsäljare på väldigt lång tid idag.
Jag behöver bara slänga laddaren för dom skickar en ny redan idag till mig. Det var riktigt skönt att få veta faktiskt.