Hej , Jag köpte en JG G36C som jag tänkt ha använt i helgen förra helgen ballade det ur hann avlossa ca 50 skott innan batteriet
dog dock var batteriet beg så vet inte hur friskt de var samma sak med laddaren . Men nu till problemet åkte till hobbex och köpte http://www.hobbex.se/sv/artiklar/airsof ... 00mah.html så var jag och köpte ny laddare idag men den verkar larma att batteriet är färdigt efter 30 min .. vilket kan omöjligt stämma . Så skulle behöva ett råd om hur jag ska gå till väga. :/
laddaren:
http://www.kjell.com/sortiment/el/batte ... nformation
Problem batteri laddare eller bössa? :/
Re: Problem batteri laddare eller bössa? :/
Varför kan det inte stämma? Batteriet kan ha varit fulladdat från butik, eller ja, några veckor innan den hamnade i butik?
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Nu prövade jag ladda ur batteriet med funktionen i laddaren , Satte batteriet i laddning med tempsensorn och timern över natten. ska se om det blir nån skillnad . Värdelöst om den bara klarar 50 skott sen börjar hacka och tappa effekt .
Rekommenderar lipo med, men även om du kör NiMh så ska inte batteriet ta slut på 50 skott. Då är det något galet med bössan. Köpte du den begagnad eller ny? Om den är ny, prata med återförsäljaren, normalt sett ska det gå bra att returnera och få en ny. Om den är begagnad kolla shimningen först.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Köpte dessvärre beg men den går ju bra när den väl går . lyckades tömma 470 skott ett mag med nya batteriet innan den började bråka och bli trött . Så blir egen mekande som gäller som det verkar !
11 juli 2013, 18:49:
Nåt i handtaget har gått sönder för nu låter bössan och krig och går inte alls! Så batteriet var schysst!
11 juli 2013, 18:49:
Nåt i handtaget har gått sönder för nu låter bössan och krig och går inte alls! Så batteriet var schysst!