ASCU V2 Gen3 Problem!
- mehailz
- Lag / förening: ODA-036
- Aktiv sedan: 2009
ASCU V2 Gen3 Problem!
Tjenare!
Satte in just ett nytt ASCU V2 Gen3 i en utav mina m4'or.
Problemet jag har är att den skjuter semi enbart. Safe-Semi-Semi, oavsett inställning man väljer verkar det som...
Än polare sade att det kanske kunde ha att göra med selector platen, men själv har jag ingen aning...Någon som har några tankar?
(Samtidigt som jag drog in denna, bytte man ut till 130fjäder, satte in ny pistong/pistong huvud samt till en dream army high torque motor. Ifall det skall ha någon betydelse!)
Tacksam för all hjälp!
MVH / Mehailz
Satte in just ett nytt ASCU V2 Gen3 i en utav mina m4'or.
Problemet jag har är att den skjuter semi enbart. Safe-Semi-Semi, oavsett inställning man väljer verkar det som...
Än polare sade att det kanske kunde ha att göra med selector platen, men själv har jag ingen aning...Någon som har några tankar?
(Samtidigt som jag drog in denna, bytte man ut till 130fjäder, satte in ny pistong/pistong huvud samt till en dream army high torque motor. Ifall det skall ha någon betydelse!)
Tacksam för all hjälp!
MVH / Mehailz
Re: ASCU V2 Gen3 Problem!
Har du programerat den korrekt? Har för mig att man behöver koppla från batteriet och liknande när man programmerar ascu (eller tänker jag på merf?)
- mehailz
Du kopplar ju in batteriet, hör ett "beep" och sedan programmerar så vitt jag förstått det.
När jag nu programmerade om till safe-semi-burst, så skjuter den ett skott i semi, och sedan vill den inte skjuta, förens jag byter över till burst, då skjuter den 1 semi skott där med, och så måste jag byta fram och tillbaka mellan semi och burst för att få iväg ett skott åt gången...
Vad är felet?:3
När jag nu programmerade om till safe-semi-burst, så skjuter den ett skott i semi, och sedan vill den inte skjuta, förens jag byter över till burst, då skjuter den 1 semi skott där med, och så måste jag byta fram och tillbaka mellan semi och burst för att få iväg ett skott åt gången...
Vad är felet?:3
Du ska hålla in avtryckaren när du kopplar i batteriet har jag för mig, för att komma in i programmeringen.
- mehailz
Mjo, men det är ju inte att programmera som är problemet, utan det andra som jag benämde... Väldigt irriterande iaf:/
Det är troligen cut-off levern eller selectorplaten som strular för dig. Om du har någon annan att testa med så råder jag dig att byta.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.
Använde du delarna(cutoff-lever och selector plate) som du fick med i paketet? Eller moddade du de du redan hade? Om du moddade, kolla att du gjorde helt rätt.
Det finns även en uppdatering av installationen på deras hemsida: http://www.airsoftsystems.com/?id=15 I värsta fall kan du ha kortslutit en av transistorerna om du inte har gjort så.
Det finns även en uppdatering av installationen på deras hemsida: http://www.airsoftsystems.com/?id=15 I värsta fall kan du ha kortslutit en av transistorerna om du inte har gjort så.
Ska man inte hålla in avtryckaren innan man hör pipet för att kunna programera om den? Så va det på tvåan iallafall.
Titta så att där inte är något fel med singnal kablen. Den kan släppa i festet vid korten så se efter så att stiften syns på framsidan.
Titta så att där inte är något fel med singnal kablen. Den kan släppa i festet vid korten så se efter så att stiften syns på framsidan.
-----OPTIMUS-----
Futurum nobis est
Futurum nobis est
- mehailz
Körde med deras egna. Har inte orkat bry mig att öppna upp fanskapet...har bara inte ork längre:/
Re: Sv: ASCU V2 Gen3 Problem!
Sättet man programmerar ascu'n på är att koppla ur batteriet, koppla in det igen och innan den piper väljer man full auto och trycker en gång på avtryckaren. Nu piper den så man kan välja vilken mode man vill välja. Tex om man vill ha mode 4 väntar man tills den piper 4 ggr efter varann, och då trycker man en gång på avtryckaren för att välja det modet.