WWII Scenario 2013

cybermoose
Inlägg: 9
Blev medlem: fre nov 16, 2012 10:51 pm

Re: WWII Scenario 2013

Inlägg av cybermoose »

Jag jobbar på en budget-mg42 inspirerad av http://ww2aa.proboards.com/index.cgi?bo ... hread=6545
Jag är inte helt säker om den blir klar i tid dock.

Knasp
Inlägg: 73
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:28 pm

Re: WWII Scenario 2013

Inlägg av Knasp »

Så länge den inte ser uppenbart orealistisk/modern ut så kör på! Inga omålade plastbitar i konstiga färger bara. ;-)


Skapa en tråd här på forumet och håll oss uppdaterade så kommer du hålla motivationen uppe :-)

TAC Ordinator
Inlägg: 114
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:02 pm

Re: WWII Scenario 2013

Inlägg av TAC Ordinator »

Knasp: Bra länk om det ganska välkända fakta att tyskarna byggde runt MGn.

Men hur gör vi i airsoft för att efterlikna detta? Har lagt upp spel kring en stark MG grupp (simulerad av M60) tidigare och de slutar nästan alltid med att man blir utmanuvrerad. Nästan alla airsoftbössor skjuter ungefär lika långt och har samma genomslag. På riktigt smular MGn med sin höga eldkraft och långa och precisa avstånd en överlägsen eldkraft. Då är man inte säker bakom trästammar, träbyggnader och inte ens tegelväggar håller särskilt länge. Men innom airsoft tar du skydd bakom en tät buske sedan tar en två killar snabbt ut MG värnet med några väl placerade skott ur skydd av en gran eller dylikt.

det jag kan tänka mig är att vi kör som på vietnamspelen - man har väldigt begränsat med ammo - och endast MGna får ha mera fritt fram för att kunna spraya på. I övrigt får vapnen gå lika ungefär lika långt, för att trimma upp för mycket och inte kunna skjuta på nära håll pga säkerhetsavstånd är inte bra det heler enligt mig.

Knasp
Inlägg: 73
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:28 pm

s

Inlägg av Knasp »

Om de flesta hade bolt-action och semi-gevär skulle det säkert fungera. Men eftersom de flesta trots allt har automatvapen så finns det ingen anledning. Däremot tänker jag att en grupp på 9-10 man som delar sig i 2 element borde väl fungera utmärkt som organisation på spelet?

Köhler
Inlägg: 96
Blev medlem: fre sep 07, 2012 1:42 pm

Re: WWII Scenario 2013

Inlägg av Köhler »

Kanske skall skapa en separat tråd där vi tar upp frågan hur man praktiserar tysk/ amerikansk taktik och anpassar detta till airsoft och dess begränsningar? :)
PANZERGRENADIERE!

spark-retard
Inlägg: 48
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:41 pm

Re: WWII Scenario 2013

Inlägg av spark-retard »

vi börjar med en mg42 idag 13/4 i hopp om att bli klara i plunder. vi har redan det mesta nu redan. önska oss lycka till.

Danno
Inlägg: 108
Blev medlem: mån maj 07, 2012 3:05 pm

Re: WWII Scenario 2013

Inlägg av Danno »

Jag äger Alu-me's gamla MG-42a men har ingen annan utrustning tyvärr :<.

TAC Ordinator
Inlägg: 114
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:02 pm

Re: WWII Scenario 2013

Inlägg av TAC Ordinator »

57st anmälda i nuläget

spark-retard
Inlägg: 48
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:41 pm

Re: WWII Scenario 2013

Inlägg av spark-retard »

95% chans till mg42 på plunder. bygget går strålande!

Knasp
Inlägg: 73
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:28 pm

Re: WWII Scenario 2013

Inlägg av Knasp »

Strålande spark-retard!

Det ser ut som att det kommer bli många att skjuta på dessutom ^^

Låst