WWII Scenario 2013

Köhler
Inlägg: 96
Blev medlem: fre sep 07, 2012 1:42 pm

Re: WWII Scenario 2013

Inlägg av Köhler »

Härligt att se att ni lägger tid på att skapa tidsenliga matförpackningar. Finns inget som förstör känslan som en påse bilar eller en coca cola i pet flaska! :P
PANZERGRENADIERE!

TAC Ordinator
Inlägg: 114
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:02 pm

Re: WWII Scenario 2013

Inlägg av TAC Ordinator »

Nu börjar det dra riktigt ihop sig. Har ringt runt och dubbelkollat de jag kunnat nå och vi blir ca 50personer på spelet.
3-4 ingame fordon kommer vara på plats.

Mat, inhandlas i morgon (Ons)
Tält och utrustning packat och klart.

ser fram emot detta,
Mik

cybermoose
Inlägg: 9
Blev medlem: fre nov 16, 2012 10:51 pm

Re: WWII Scenario 2013

Inlägg av cybermoose »

Är det fortfarande biokulor som gäller även efter byte av område?

visum
Inlägg: 23
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:40 pm

Re: WWII Scenario 2013

Inlägg av visum »

Tack för ett riktigt kul ww2-spel. Lika bra organiserat som vanligt, bra gjort Mik och alla andra som jobbade med spelet. Lite extra beröm till Mik som vid flera tillfällen ordnade så att folk med lite "tråkigare" uppgifter fick byta till något med mer action, sånt uppskattas och gör att man vill komma på fler spel.

Riktigt kul att se så många med så mycket snygg gear i det amerikanska laget. Känslan i basen var läcker och alla 2-manna-tält var en riktig höjdare. Jag blev helt klart inspirerad att skaffa lite mer grejer :-) Gillade den vita tavlan vid infarten med airborne och regementsnumret, alla sådana detaljer förhöjer känslan och gör det hela lite snyggare. Skulle varit coolt med lite mer av sådana tavlor och pilar, tex 2nd Armour HQ, Mess, Fireing range etc. Korta avstånd i basen men iaf.

Sgt Halstrum: Jag hängde magasinet jag lånade i öglan på det tält jag trodde du sov i, hoppas du fick det. Annars får höra av dig.

P.S. Pvt "snoring" Ericson blev biten av ww2, men nästa gång ska vi nog sova i bilen. Alla uppskattade ju inte hans "simulerade tyska kulsprute-eld".

TigerZero
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:08 pm

Re: WWII Scenario 2013

Inlägg av TigerZero »

Vill tacka jag också för ett grymt bra ww2 spel! :D
Tack till alla som var med och stora tack till Mik, TAC och alla andra som var med och planerade,skaffade fram, bidrog med utrustning/fordon och placerade ut all utrustning, fälttelefoner, granatkastare, propaganda, tält, och alla andra saker som fanns med :).

Hopps snart få se planerna på ett nytt ww2 spel från er! :D

Hoppas det gick bra för Amerikanaren som skadade knät vid sista spelet och att det inte blev några allvarliga skador.

Ni som tog bilder själva får gärna lägga ut dom här på forumet, facebook eller annan sida och lägga ut länken här på forumet eller i WWII airsoft sweden gruppen på facebook så alla som var med på spelet kan få se dom :).



Ang Pvt "snoring" Ericson så lyckades vi få över honom på tyska sidan och fungerade som nattliga sabotör i erat läger ;)
SPRAY AND PRAY!

Hallstrum
Inlägg: 30
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:01 pm

Re: WWII Scenario 2013

Inlägg av Hallstrum »

Jag får sälla mig till Kören av lovsång, Det var ett extremt bra och väl uttänkt spel, Alla små detaljer i den Allierade Campen var Oerhört najs också. TAC spelen är Alltid värda att gå på !
Tack alla på båda sidorna för ett så kul och hektiskt spel som det blev, Jag hoppas att vi träffas fler gånger i denna fantastiska hobby !

Det var för övrigt jag som Skadade Knät, Efter en snabb ambulans tur till akuten och 20 styngn senare kan jag ju säga att knät ömmar lite, men jag bör vara fit for fight till nästa spel !
I anslutning till detta så vill jag tacka alla som hjälpte mig när jag låg där och skrek, Er Hjälp var ovärderlig

Visum, Japp Jag såg magasinet ligga där, Du prickade helt rätt :)
Quartermaster 2nd Armored

In space, No one can hear your german techno music !

TAC Ordinator
Inlägg: 114
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:02 pm

Re: WWII Scenario 2013

Inlägg av TAC Ordinator »

Vill i form av arrangör tacka alla som hjälpte till innan, efter och under spel eller bara deltog. Er medverkan bidrog till att spelet blev som det blev!

Vårt mål har länge varit att komma upp över 30 strecket på deltagande på WWII-airsoft och vi har haft precise under vid flera tillfällen, men aldrig tidigare lyckats knäcka det. Kul att det blev så många som 55st på detta, det trots flytten av spelområde. Vidare var det fantastiskt kul att se att utrustning och vapen låg på en hög kvalité. Tur hade vi även med vädret.

Scenariot flöt för det mesta på bra, trots att det blev klart mer intensivt än vad jag som arrangör hade tänkt. Nu blev det i stort sett ständig lång kontinuerlig strid för allierde utan chans till någon egentlig vila, utspisning eller för den delen ordentlig ordergivning. Flera gånger var de trängda av tysken från upp till tre håll. Men trots detta alltså oplanerade var det riktigt kul, om än väldigt jobbigt för flertalet deltagare och logistiskt extremt påfrästande för oss arr att hinna med allt i kaoset.

Den skarpa skadan kom oturligt nog bara minuterna innan spelslut. De allierade skulle bara säkra vägen ca 100m öster om tyska fästet. Men det är glädjande att höra att det trots allt blev så bra åtgärdat så herr Hallström kunde skrivas ut relativt fort och skickas hem. Det får bli en påminnelse om att det inte är en helt ofarlig hobby vi sysslar med. Bra att det ordnades smidigt med ambulans och att hjälp fanns att få. Jag är även rörd av kamratskapen som finns, då jag fått många SMS och mail som undrade hur det gick och är med den som skadade sig och verkligen bryr sig. Trevligt!

Så, tack alla för en trevlig helg i WWII miljö med mycket action.

Har 200+ bilder på min kamera. Kommer lägga upp en del här asap.

PS:
Tack även till de som hjälpte till efter spelet med att ordna upp TGBn. Själva va vi två arr ganska slitna efter att blivit tvingade att dra till Stockholm o tillbaka på kvällen direkt efter spelet för att införskaffa nya däck pga dubbelpunka. McNasty, Knasp - guldstjärna till er!

Xarzus
Inlägg: 46
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:36 pm

Re: WWII Scenario 2013

Inlägg av Xarzus »

Det verkar, efter att jag genomsökt min packning både en och fem gånger, att jag blev av med en kniv under spelet. Kniven är en Mora 2000 med tillhörande grönaktig plastslida. Knivens handtag är lindat med svart eltejp och torde således vara lätt att känna igen, den sågs senast vid tillbakaryckning från fabriksområdet.

Om någon av misstag fått med sig den hem eller om den blivit kvarlämnad och upphittad så får ni gärna höra av er :)

TAC Ordinator
Inlägg: 114
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:02 pm

Re: WWII Scenario 2013

Inlägg av TAC Ordinator »

Hello!

Ja, det finns en Mora 2000 med svart tejp. Låg antagligen bland alla tysksaker, lådor som jag städade av på Söndagen. Vill du ha den postad? Skicka PM.

Borttappat i övrigt på tysksidan, eller om någon av misstag fick med sig hem, eller glömt lämna följande av mina lånesaker:

* Damasker (m39 svenska)
* Tysk Heer överdragsjacka/Poncho, egensydd men från originaltyg, mörkgrön ganska sliten splintercamo.
* Heer mössa grå, med en stor knapp i fram. (österikisk)
* Tysk hjälm, utan överdrag och några märken alls, grögrön färg.
* 1st volksturmarmbindel.
* Tjeckisk vattenflaska
* 1st Stavhandgranat, svarvad egengjord, mörkgröngrå spets, lackad.
* 2st Vanligt bälte, livrem grön och en grågrön
* Bälte, svart läder med Heer bältesspänne "got mit uns" kopia.

På US sidan har det försvunnit mindre:
* 1st Fältkök (snuskburk) svensk modell
* Fältspade US
* samt mitt original ciggpaket med blåa "Coporal".

Har ni något av dessa så kan ni gärna PMa mig.

Mik

TigerZero
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:08 pm

Re: WWII Scenario 2013

Inlägg av TigerZero »

Ville bara kolla hur det har gått med alla saker som saknas, har du lyckats få tillbaka allt än?
Lånade själv ut lite grejer som tysk men fick tillbaka allt.
Känns som om det var väldigt mycket som inte kom med tillbaka från den tyska sidan, men väldigt många försvann extremt fort när spelet var slut, inte många som hjälpte till att plocka undan efter spelet vilket kändes lite tråkigt men folk hade väll bråttom hem :).
SPRAY AND PRAY!

Låst