K98 fäste för kikarsikte samt mod av magasinfickor

TigerZero
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:08 pm

K98 fäste för kikarsikte samt mod av magasinfickor

Inlägg av TigerZero »

Har nyligen införskaffat mig G&G´s K98 och undrar hur man får på ett fäste för kikarsikte på K98 orna?

Har tittat runt lite på nätet och hittat några olika fästen, ett man monterar på sidan men förstår inte riktigt hur, ett riktigt budgett som bara är ett rail man monterar längst bak och ett där man måste borra hål och gänga i godset för att montera.
Några tips om vilket som man ska köra på, vilket som passar bäst, vart man bäst köper fästena och vilket som är mest likt det dom hade under andra världskriget?
Funkar det äns med ett kikarsikte på airsoft K98 eller är det bättre av utan?
Vill helst inte börja borra och modda bössan innan man vet vad som passar och vad som funkar :D.

Undrar också om det är någon som moddat magasinfickorna för K98 för att ta G&G´s eller Tanakas magasin?
Dom sticker upp så pass att det inte går att stänga locken på dom, bara skära upp locken eller får man förlänga låsremen för varje ficka?

Tips och ideér uppskattas starkt :).

// TigerZero.
SPRAY AND PRAY!

Xarzus
Inlägg: 46
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:36 pm

Re: K98 fäste för kikarsikte samt mod av magasinfickor

Inlägg av Xarzus »

Absolut enklast vore väl att införskaffa ett ZF41 med bas, inget egentligt snipersikte då det har låg förstoring men det är det absolut enklaste att montera då basen bara skjuts på fästet som sitter på vänster sida av järnsiktet. De billigaste och enda repros jag sett av sikte och bas har väl kostat runt 2500 per del. Jag använder inte min Kar98 som prikskyttegevär :lol:

Har inte testat nåt med fickorna, jag har originalfickor som jag inte vill förstöra så jag stoppar magasinen i diverse fickor i stället.

Skriv svar