WWII Scenario RUHR V

TAC Ordinator
Inlägg: 114
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:02 pm

WWII Scenario RUHR V

Inlägg av TAC Ordinator »

WWII Scenario - RUHR 5 "Adlerberg" (genomfördes 19/5)

Mitt uppskattade betyg = :)

Stort tack till Nicco som hoppade in som speledare för Tyska sidan dagen innan spelet.

Även stort tack till alla er som tog er tid att hjälpa till att förbereda innan spel samt packa upp under Söndan. Riktigt skönt att få hjälp att få allt undanröjt, packat, lagat, sorterat och uppburet till lagret. NICE!

Jag har hört mig runt och fått en del ris/ros kritik.

+ Någon M14 simulerade M1 - annars alla vapen korrekta.

+ Utstyrseln var helt okey. (endast ett par sportskor var det enda jag reagerade neg på)

+ Glada miner och bra jobbat överlag på båda sidor.

+ Vädret - inga mygg och inget regn!!! Fan att det ska hända den gången vi INTE ska sova över.

+ Pyro, effektfullt med rök och granater. Bra att folk tog träff när det small i närheten.

+ Verkar som om många betalade cash denna gång! Jag ska räkna på hur vi ligger till med utgifter och inkomst för detta spel. Men det verkar som om vi för en gångs skull inte går back 8-)


+/- För att scenariot flöt på, trots en del missberäkningar och missförstånd, så lyckades det med lite flexibilitet hålla ihop en lös story med en front som sakta rörde sig bakåt. Ibland framkom inte riktigt spelavgränsningar vilket resulterade i flankanfall från helt oväntade håll (egentligen inte helt omöjligt) men ställde till problem att hålla scenariot i tidsschemat.
Poängen med korridårsgenomföranden är att på färre antal spelare få till stånd en känsla av en frontlinje. Ja, det går att flankera över vägen, men, simulerat var att fler fiendeförband och fler egna förband håller terrängen runt om. Så går man i en stor flankerande rörelse som rent "airsoftmässigt" är taktiskt rätt så går man scenariomässigt in i fingerade fiendestyrkor... Detta skulle kanske framförts tydligare.


- Fördelningen i början gjorde att vissa tyskar fick väldigt tråkig start utan att något riktigt hände. Mera iniciativ på extrauppgifter och småpatruller för såna händelser önskvärt. Tyvärr kom inte den brittiska styrkan fram till målet i tid och vände innan.

- Måste vara tydligare med medicregler. Vissa missuppfattade reglerna vilket ledde till lite konstigheter i början men tror det blev bättre sedan.

- Befälskedjan funkade stundtals men ofta var det svårt att få ordning på grupperna och få folk att hålla ihop och respawna i grupper och återgå till rätt grupp. Dock kanske över förväntan med tanke på så många "nya" spelare.

- Ibland några som tyckte att vissa var lite väl "bulletproof" men det är svårt att känna träff när man har mycket utrustning särskilt med tanke på många nybörjare etc. Överlag inget jätteproblem dock.

- Någon tyckte att man blev beskjuten lite väl mycket och länge efter att man signalerat "träff".


Jag ska summera spelanteckningar från respektive sida och räkna ihop träff/skada såska jag försöka sammanställa det och presentera det på TAC sidan. Det finns ingen klar vinnare då spelets utgång var ganska grovt planerad - däremot så avgör tiden för genomföranden och antal förluster utgången av spelet.

Jag har massa bilder och film som jag ska försöka klippa ihop i veckan. Ska bli intressant att se om det blir något bra resultat.

TigerZero
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:08 pm

Re: WWII Scenario RUHR V

Inlägg av TigerZero »

Tack för ett grymt bra spel! Var mitt första ww2 spel men kommer garanterat inte bli det sista! :D

Stort tack till TAC för allt och till alla som kom! :D
SPRAY AND PRAY!

TIBBY
Inlägg: 12
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:33 pm

Re: WWII Scenario RUHR V

Inlägg av TIBBY »

Väntar med spänning på bilderna och filmen!
AFP42

TAC Ordinator
Inlägg: 114
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:02 pm

Re: WWII Scenario RUHR V

Inlägg av TAC Ordinator »

Så, nu finns det lite bilder och resume av spelet att beskåda: http://www.tac-team.dk/TAC/2012/RUHR%205/RuhrV.htm

Bild

skeletor13
Inlägg: 29
Blev medlem: ons aug 08, 2012 8:38 am

Re: WWII Scenario RUHR V

Inlägg av skeletor13 »

Är det något nytt ww2 spel på G?

spark-retard
Inlägg: 48
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:41 pm

Re: WWII Scenario RUHR V

Inlägg av spark-retard »

jag hoppas på det iaf :P

Låst