Tredje slaget vid Charkov, östfront 10/2

TigerZero
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:08 pm

Tredje slaget vid Charkov, östfront 10/2

Inlägg av TigerZero »

Speldatum 10/2

Roller allierade: Sovjetisk infanterist, Partisan.
Roller axelmakterna: Heer, Waffen SS, Fallshirmjäger.
Civila roller och tex krigsfotograf och liknande är välkommet på scenariot, meddela oss arrangörer om du är intresserad av en sådan roll.

OBS NOTERA DOM OLIKA STARTTIDERNA FÖR RESPEKTIVE SIDA.
Kommer ni sent till eran spelstartstid är det viktigt att ni hör av er till arrangör på 0739035465 och meddelar när ni kommer ca.

Ryska sidan samling 09:30, hämtas då upp vid parkeringen ombytta och klara.

Tyska sidan 10:00 Ombytta och klara vid parkeringen redo för avfärd, obs notera att vapen EJ får vara synliga på parkeringen.

Spelstart 10:00-10:15
Spelslut ca: 17:00

Spelavgift: 150kr förskott eller 200kr på plats.
Sista dag för förskottsbetalning är den 8e februari 20:00.
Betalningsuppgifter:
kontant eller swish.
Swish:0739035465
(Kenneth Hagberg)
Ange ditt för och efternamn
Sista dag för förskottsbetalning är den 8e februari 20:00.




Mat: Tar man med själv, även utrustning för att laga maten om man vill tillaga den.

Ena sidan av områdets gräns är markerad av orangea band upphängda på träd ca 4-5m ifrån varandra, den gränsen får ej passeras..attenflaskor hemifrån.


Vart det tar plats
59.392810, 16.131870
Adress: Lockmora 131 KUNGSÖR
Vägbeskrivning:
Kör ej fram till området för att tex lämna grejer utan kör direkt till parkeringen.
Om ni har gps eller liknande:
Parkeringen:
PLATS: Kungsör, 59.403681, 16.117026
Adress: Lockmora 111 KUNGSÖR
OBS ABSOLUT INGA VAPEN framme eller synliga på parkeringen, ENDAST PÅ SPELOMRÅDET!

Det brukar finnas saker för utlåning antingen av arrangörer eller andra spelare om du är intresserad men saknar utrustning/vapen.
Skriv ett inlägg eller hör av dig till arrangörerna med vad du skulle vilja låna.


-------------------------!!!REGLER!!!---------------------------------

Bio kulor gäller på området.

Ena sidan av områdets gräns är markerad av oranga band upphända på träd ca 4-5m ifrån varandra, den gränsen får ej passeras.
Andra sidan av området har en naturlig gräns som är lätt att se.
Det är denna gång tillåtet att vara på dom övre våningarna i ladan i den bortre delen, övervåningen med halm får ej beträdas pga ruttet golv, gränsen i ladan på övervåningen kommer markeras med orange varningsband och får ej passeras.
Detta kommer även gås igenom innan spelstart.

Pyro (rök och smäll) tillåtet om vädret tillåter (ej snustorrt i marken).
Alla pyro granater av annat märke än enolas måste visas upp för arrangörer innan spelstart.
Gas och co2 granater ok.
ABSOLUT ingen pyro i ladan, endast gas och co2 tillåtet där, detta pga hög brandrisk då det finns mycket halm och annat lättantändligt i ladan.
Repro granater går bra att använda på hela området.
Allt inom 5m från där granaten hamnar blir skadat, endast föremål som hade klarat en riktigt granat (betongmurar, stenar etc) räknas som skydd, buskar, plankor, plywood etc räknas ej som skydd.

Inga Libanon rensningar (skjuta bakom/över saker där du själv inte ser vad du skjuter på)

Vid byggnader och annat får man ej skjuta ut genom springor och glipor tex mellan plank som är mindre än ett A4 papper detta för att motståndarna ska ha en chans att kunna slå ut dig, i verkligenheten hade man bara mejat ned hela väggen med kulor.

Skyddsglasögon måste vara på under hela spelets gång om inte arrangör/spelledare säger något annat, gäller även icke stridande roller.

Kronograf finns tillgänglig på området.

Säkerhets avstånd
104m/s = 0 meter
110m/s = 5 meter
120m/s = 10 meter
130m/s = 15 meter
Med 0.20 kulor

Magasin-begränsningar!!!

Stg44: laddas med halvfulla magasin och man får bara bära 2 laddade magasin (eller ett fullt). Endast kortare burstar eller singelskott. Har du mid cap gäller samma som mp40.

Mp40 och liknande: laddas med fulla magasin om du har 50 kulors (standard AGM mp40 magasin) har du 110 kulors eller SRC´s mp40 laddas dom halvfulla, du får ha 7 laddade magasin (ett i bössan och fulla magasinfickor)

Mg42: laddas med fullt magasin.
Max 10 skotts burst.
Mg måste ha laddare. Denna får endast skjuta om skytten är i fara. (Dvs skytten retirerar).
Laddar regeln gäller ej på ryska sidan denna gång.

Ppsh41: laddas med fulla magasin och man får endast bära 3 laddade magasin. Har du stick magasin så gäller samma som mp40.

Kar98 och mosin nagant ingen begränsning.

Frivilligt där också om du själv anser att den granaten hade dödat dig direkt eller om du bara blir sårad, tex en granat max 2m från dig utan något hinder mellan så hade du nästan garanterat dött.ör direkt.

Finns inte ditt vapen med? Fråga!

Magsin laddas om vid respektive spawn eller vid utplacerade ammo lådor (gås igenom innan spelstart)


Regler vid träff:

Vid träff får du gärna lajva att du blivit sårad, tex skrika ut något ljud som låter som du blivit träffad, någon svordom på tyska/ryska eller dylikt, ligga och kvida på marken etc, men är inget krav, markera annars att du blivit träffad genom att skrika träff!, hit! etc.
Går även markera med att hålla upp vapnet i luften om den som skjuter på dig inte skulle ha hört dig.

Som sårad kan du inte prata med dina kamrater men du kan skrika efter sjukvårade på valfritt språk: sjukvårdare! medic! Sanitar! (ryska) Sanitäter! (tyska) etc.
Du kan även krypa till närliggande skydd ca 3-5m eller om du känner att du ligger i vägen.

Träff medför att du blir sårad, även vapenträff (kulan studsar på vapnet och träffar dig i armen)
Friviligt om du anser att en skur med kulor eller träffar hade dödat dig direkt, tex du fick 2 träffar på hjälmen och 7 på kroppen av en skur, du får då välja själv om du vill bli sårad eller dör direkt.

Granater: Allt inom 5m från där granaten hamnar blir skadat, endast föremål som hade klarat en riktigt granat (betongmurar, stenar etc) räknas som skydd, buskar, plankor, plywood etc räknas ej som skydd.
Frivilgt där också om du själv anser att den granaten hade dödat dig direkt eller om du bara blir sårad, tex en granat max 2m från dig utan något hinder mellan så hade du nästan garanterat dött.

Du blir helt utskjuten om ingen hjälper dig på ca 5 min, (förblöder)

När du är bandagerad så har du begränsad rörlighet, tex. bandagerad i ben så kan du inte springa som usain bolt, i axel ej sikta som folk och får skjuta från höft.

Bandaget tas av vid spawnplatsen och man respawnar som vanligt.
Respawn sker i grupp med hela gruppen, börjar gruppen ta för mycket förluster/för många sårade drar sig hela gruppen tillbaka och respawnar.

Frågor, skicka pm till Tigerzero
SPRAY AND PRAY!