myten om "pak40"

spark-retard
Inlägg: 48
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:41 pm

myten om "pak40"

Inlägg av spark-retard »

hejsan
ville bara tala om att den mytomspunna "pak40" kanonen är klar för strid. ända som saknas är ett tändsystem för gasen som ger själva smällen vid avfyrning. kanonen är helt ofarlig det kommer ändast att smälla ur mynningen vid avfyrning inga projektiler alls.
eller klar och klar den kommer aldrig bli klar inte förens den är identisk med en riktig pak40, så små fix kommer alltid att vara aktuellt men den är klar att ta med på spel!

den kommer ändast visas på spel där det är säkert att många kommer på eller spel som T.A.C´s spel i avesta som ligger nära för frakt.

detta är en tung pjäs omöjligt att manövrera på egen hand kräver MINST 3 man för att det ska vara kul och man ska slippa slita ryggen av sig!

på bildera visas även en panzersherek som inomtid kommer att kunna avfyra "airsoft granater"

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

tack för mig!

Anton
Inlägg: 42
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:44 pm

Re: myten om "pak40"

Inlägg av Anton »

Sånt här gillar vi! Kul med projekt som folk lägger ner tid och kärlek på, blir alltid lika avundsjuk på att jag saknar kunskaperna att kunna bygga egna saker! :lol:

Åter igen, bra jobbat! Lusten att fixa ihop ett tyskt ww2-gear är stort... ökade absolut efter bilderna! Synd bara att det är så få spel och så liten "publik" ...
"Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: For thou art with me."
Psalm 23:4

spark-retard
Inlägg: 48
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:41 pm

Re: myten om "pak40"

Inlägg av spark-retard »

tackar! jag skulle säga ju fler vi blir ju fler spel blir det ! :)

nox_umbra
Inlägg: 126
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:03 pm

Re: myten om "pak40"

Inlägg av nox_umbra »

grymt bra blev den.
härligt att du orkade hålla upp energin att färdigställa den, själv avlöser dom ofärdiga projekten varandra.
We're not surrounded, we're in a target-rich environment!
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... mbra#p5776

spark-retard
Inlägg: 48
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:41 pm

Re: myten om "pak40"

Inlägg av spark-retard »

hehe jo det var med nö och näppe att jag orkade fortsätta finns en del jag vill göra om men jag orkar inte krångla. jag kan krångla när jag samlat på mig det jag vill ha fär att byta de sakerna så länge får det duga jag har inte tid att hålla på heller ;) det stora problemet är att jag skulle vilja ha ett fordon att dra den med (det är tyngre än den ser ut) en opel blitz hadde varit drömmen!

Angor
Inlägg: 60
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:02 pm

Re: myten om "pak40"

Inlägg av Angor »

Feta creds till dig för det här bygget! Har varit grymt kul att följa utvecklingen. Nu blev man så där jobbigt sugen på att köpa ihop ett ww2 gear igen...
Fireteam Cerberus - 2nd Battalion 1st Marines

Affärsredovisningar

Affärsredovisningar i gamla forumet

smufflo
Inlägg: 1
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:22 pm

Re: myten om "pak40"

Inlägg av smufflo »

jäklar vad najs den vart med färgen herr Niklas fixa :D Som folk redan sagt creds till dig, och mig och viktor, vi får inte glömma honom :D

TAC Ordinator
Inlägg: 114
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:02 pm

Re: myten om "pak40"

Inlägg av TAC Ordinator »

Då får väl skräddarsy ett spel runt Pak40an. Hör av dig till oss i TAC när ni kan så ska jag försöka styra upp något. Gärna nu i höst!

Btw: grymt bra jobbat!

Terry-hair
Inlägg: 28
Blev medlem: mån maj 21, 2012 1:07 pm

Re: myten om "pak40"

Inlägg av Terry-hair »

Bra jobbat! Riktigt fin! Får man fråga hur du har tänkt att transportera den till spel ? ;)

spark-retard
Inlägg: 48
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:41 pm

Re: myten om "pak40"

Inlägg av spark-retard »

vi är gärna på med ett spel! avesta är klockrent för kanonen då vi har vägar och kan avfyfa den! dock är det kvar lite jobb med antändningen då jag inte lyckas få en gnista ska försöka ta mig till skroten och ta hem ett tänd system fråm en bil och prova mig fram sen pratade jag med engelsmannen som gav mig idén med propan smällarna och jag moste tydligen ha en luft ventil för dden moste fungera som en förgasare. men när jag väl har fått tag i det jag söker så slänger jag ihop det sista på några timmar:) säg någon gång i oktober bör allt vara fixat och då har vi även fått med små detaljer till den :)

Skriv svar