SS Soldat Utrustning

Kurt-Rutger
Inlägg: 21
Blev medlem: mån jan 20, 2014 4:07 pm

Re: SS Soldat Utrustning

Inlägg av Kurt-Rutger »

Kul med mer folk till ww2! Som skrivet ovan; Undvik desertrat.se. Zib-militaria har mycket grejer för hyfsat pris men det är inte av högsta kvalité, vissa grejer verkar bra, ibland inte, eftersom det är en tysk butik så säljer de inte förbjudna symboler, så istället för korrekta bröst/möss örn med hakkors så har de satt dit ett kryss istället. At the front är en jättebra butik i USA, frakten gör det dyrt.

Har du funderat på någon specifik roll? Alltså, Schützen (Rifleman?) Scharfschützen (Skarpskytt) MG-skytt, någon sorts gruppchef? Dessa har ju olika vapen och stridsroller, k-pist har officerer och stridsvagnsbesättningar, pistoler har officerer och MG-skyttar. Det allra vanligast för en tysk soldat är k98, det finns lite olika varianter i airsoft på den :)
Jag har hållit på med ww2-airsoft i ett år och tack vare att snacka med folk som är mer insyltade i hobbyn får en reda på mer och mer och lär sig om utrustning, jag började med en keff östtysk uniform men har fixat mig en bättre M43 uniform.
Köper du rätt/bra grejer från början så sparar du massor med pengar, även om grejerna kan vara dyra, bättre att köpa en dyr rock/skor än att köpa tre kassa som går sönder/ser ut som crap.
Till airsoft är jag väääldigt sugen på att köpa en MG42!
Gott mit uns!
AGM MP40, G&G G980 (k98)