Winterschlacht Im Osten- Östfrontspel 28feb

TigerZero
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:08 pm

Re: Winterschlacht Im Osten- Östfrontspel 28feb

Inlägg av TigerZero »

Just nu enligt eventet på facebook är det 13 tyskar 5 ryssar.
SPRAY AND PRAY!

spark-retard
Inlägg: 48
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:41 pm

Re: Winterschlacht Im Osten- Östfrontspel 28feb

Inlägg av spark-retard »

13 tyskar 6 ryssar i nuläget! det finns lånesaker för ryssar bara att kontakta! notera att vägbeskrivningen är kompletterad!

TigerZero
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:08 pm

Re: Winterschlacht Im Osten- Östfrontspel 28feb

Inlägg av TigerZero »

Är iaf 8 ryssar nu och 15 tyskar om jag inte missminner mig.

Lite regler till spelet för er som ej har facebook:

Regler vid träff:
Träff medför att du blir sårad (såvida denna inte blir träffad i bröst och huvud).

Varje spelare förses med 1 bandage som du applicerar på den sårade kamraten (du kan ej bandagera dig själv). du blir helt utskjuten om ingen hjälper dig.

När du är bandagerad så har du begränsad rörlighet, tex. bandagerad i ben så kan du inte springa som usain bolt, i axel ej sikta som folk och får skjuta från höft. ni fattar vinken.

Vill ni inte ha ert bandage kvar så tar ni av det vid spawnplattsen och respawnar som vanligt.

Respawn sker i grupp minst 3 man efter 5 minuter eller till kvoten är fylld.(ryssar kan respawna själva vid anfall då de garanterat är färre deltagare)

Är något oklart eller om ni har frågor så kommentera!


Magasin-begränsningar

Stg44: laddas med halvfulla magasin och man får bara bära 2 laddade magasin. Endast 4 skotts burst. Har du mid cap gäller samma som mp40.

Mp40 och liknande: laddas med halvfulla magasin och du får bära 6 laddade magasin,har du 50 skots så gäller fulla mag. Src maggen har mer vill jag minnas

Mg42: laddas med fullt magasin och ska ha med ytterligare 1000 kulor som reserv. Max 10 skotts burst.

Ppsh41: laddas med fulla magasin och man får endast bära 3 laddade magasin. Har du stick magasin så gäller samma som mp40.

Kar98 och mosin nagant ingen begränsning.

Pistoler: fulla magasin så många du har.

Finns inte ditt vapen med? Fråga!
SPRAY AND PRAY!

spark-retard
Inlägg: 48
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:41 pm

Re: Winterschlacht Im Osten- Östfrontspel 28feb

Inlägg av spark-retard »

det finns möjlighet att åka redan på fredagen vi kan erhålla sovplatser! hör av er på 0706480003 vid intresse!

Knasp
Inlägg: 73
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:28 pm

Re: Winterschlacht Im Osten- Östfrontspel 28feb

Inlägg av Knasp »

Tack för ett härligt spel! Har skrivit detta på Facebook men för er som inte är med i gruppen så skriver jag här också:

Som spelledare på ryska sidan ska jag också ta till mig av kritik som framförs men detta är mina tankar.

Ris:
Att anfalla i numerärt underläge är väldigt svårt vilket förklarar varför ryssarna inte kunde ta byn i stort sett, eftersom byn dessutom försvarades av i princip alla tyskar.
Snön var så djup att alla förflyttningar runt byn gick väldigt segt och tröttade ut anfallarna, medan försvararna hade massa energi kvar när det blev strid.
Noterade även att en MG42 struntade i att ha laddare och i princip höftades (även om detta var i slutstriden).

Några förslag till kommande spel:
Mer tysk spaning i början?
Ombytta roller - att ryssarna försvarar istället eftersom det blir jämnare när man är färre.
Fler objekt med mer avstånd från varandra så att tyskarna måste sprida ut sig och patrullera mer.
Ett ryskt objekt (typ mortar) som ska slås ut där ryssarna försvarar långt in i snödjupa skogen så att tyskarna får pulsa lite ^^
En skidpatrull på anfallande sidan, eller bägge sidor. Mik/TAC kanske kan fixa om intresse finns.
Ryska sidan måste fixa en Maxim ^^

Ros!
Bra jobbat av arrangörerna!!! Allt hårt arbete och planering/uppdateringar på facebook, skyltning, plogningslösningar, peppande, utlåningsgrejer, MAT!!!!!, fixat område och mkt mer! Det uppskattas verkligen.
Bra kommunikation mellan spelledarna, tack spark-retard.
Grymt bra område med växlande terräng och häftig by, SNÖ!!! Så mycket potential!

Mina fantastiska kamrater som kämpade på med att pulsa genom snön i mer och mer fuktiga skor, strumpor och slit. Order följdes, regler följdes, egna initiativ togs. Blir bara bättre för varje spel.

Tigerzero med far, som förstärkte ryska sidan, lånade ut vapen när våra egna krånglade och gav tyskarna en omgång!
Att så många tyskar hade hela snödräkter (snygghetsfaktor).
Sista anfallet var riktigt häftigt med all rök och att se tyskarna storma fram i samlad trupp!
Senast redigerad av 2 Knasp, redigerad totalt 0 gång.

Låst