Uppgradera en AGM MP40

Storken
Inlägg: 15
Blev medlem: sön maj 27, 2012 5:07 pm

Uppgradera en AGM MP40

Inlägg av Storken »

Hej!

Har nyligen gjort mig till en ägare av en AGM MP40 som jag nu tänker totalrenovera. :)
Jag har googlat runt en del men kan inte för mitt liv bli klok på om det finns någon nozzle som passar i bössan? Har hört att en AUG-nozzle kan fungera men är troligen för lång... någon som har erfarenhet att dela med sig av?

Sen kan jag inte hitta någon hop-up som passar. Har sett flera som har modifierat hop-up hus för AK-modeller, någon som provat?

Tack på förhand! :D
Stork

Knasp
Inlägg: 73
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:28 pm

Re: Uppgradera en AGM MP40

Inlägg av Knasp »

Ingen aning men om den inte är trasig eller funkar dåligt ser jag inte poängen med att renovera.

Här har du iaf en guide till hur du fixar schysst patina på din bössa. Så att den inte ser helt oanvänd ut, som en leksaksbössa:
http://www.revgraph.com/STG44-realism-a ... ft-air.htm

Knasp
Inlägg: 73
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:28 pm

Re: Uppgradera en AGM MP40

Inlägg av Knasp »

Själv har jag börjat lacka om min K98as kolv. Inte klar men jag är ganska nöjd hitintills!

Här är en bild (samt infettade tyska m42 sturmkängor):

Bild

cybermoose
Inlägg: 9
Blev medlem: fre nov 16, 2012 10:51 pm

Re: Uppgradera en AGM MP40

Inlägg av cybermoose »

Jag brukar olja in trädetaljer istället för att lacka, det ger lite skönare känsla. Det går lätt att betsa träet innan, men jag behåller mina träsaker naturfärgade, dom var aldelles nytillverkade 1944 och hade inte hunnit mörkna.

Knasp
Inlägg: 73
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:28 pm

Re: Uppgradera en AGM MP40

Inlägg av Knasp »

Jag använde fel ord. Kolven var betsad och sedan behandlad med olja. Ingen lack alltså ;-)

Kurt-Rutger
Inlägg: 21
Blev medlem: mån jan 20, 2014 4:07 pm

Re: Uppgradera en AGM MP40

Inlägg av Kurt-Rutger »

Nice länkar!
Gott mit uns!
AGM MP40, G&G G980 (k98)

Skriv svar