Intressekoll ww2 CQB Stockholm [INSTÄLLT]

TigerZero
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:08 pm

Intressekoll ww2 CQB Stockholm [INSTÄLLT]

Inlägg av TigerZero »

OBS ny slutgiltig tråd med mer info, anmäl er gärna där om ni tänkt spela :)


http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 33&t=19563







Uppdatering 2013-10-16



Har idag 2013-10-11 pratat med Adam på vapenbutiken och kommit överens om speldag, det blir lördag den 16/11 november alltså 16/11 2013, (tidigare datum ej möjligt pga personligt event samt allahelgona helgen uppbokat på Vapenbutiken)

Datumet ändrat till lördag 16/11 för att det inte ska krocka med militärmässan den 9e som många vill kunna gå på :).

Adam på vapenbutiken tyckte ett ww2 CQB spel lät som en väldigt bra ide så han lät göra det till en ww2 CQB spelfest, alltså kommer spelet bli gratis för samtliga! :D

Ända kravet från vapenbutiken är att ett par/några kan filma spelet med tex vapenmonterad kamera/hjälmkamera etc, eller om någon/några kan gå runt och filma under spelet.
Om någon eller några skulle kunna ta på sig att fixa hjälm/vapen monterad kamera eller om ni vet någon/några eller om du är någon som kan tänka sig vara med och filma spelet skulle det vara jätte bra.
Skriv gärna upp om ni kan fixa med filmningen, och om det då blir monterad kamera som spelare eller om man är där som filmfotograf.

Adam på vapenbutiken vill också att vi ska bestämma en tid för spelet jag föreslog 12-18 (Med tanke på eventuella resor till Stockholm), funkar den tiden eller ser ni helst någon annan tid?
Meddela gärna om tiden så jag kan meddela det vidare till vapenbutiken snarast.
Det kommer vara fullt möjligt att komma och gå vart efter under dagen om man vill det, dock bra om det meddelas innan så man vet hur många i varje lag som försvinner/tillkommer.

Adam kommer lägga ut spelet som ett event på facebook efter det att en start/slut tid blivit bestämd.

Säkeravstånd 3m på vapen som gör mellan 100-110ms säkerhetsavstånd bössor 100ms eller under 0m/Point blank, gäller med 0.20 kulor.
Finns även pumphagel att hyra för 50kr dagen på vapenbutiken om man ej lyckas få tag på annat vapen, får simuleras som en trench gun :)

För er som inte tidigare spelat eller varit på vapenbutiken rekommenderar jag att ni tar en titt på youtube så ni får en förståelse av hur banan kan se ut.
Tex: http://www.youtube.com/watch?v=A3Z3ggkeHLM#! Banan dock ombyggd efter det att den här filmen gjordes men är ett väldigt bra exempel :)

Kommer bli en ny tråd på forumet där man kan lägga sin anmälan efter en tid blivit bestämd.

Önskar du låna gear/vapen skriv en förfrågan här eller i den nya tråden vid anmälan.

Skicka PM eller gör ett inlägg vid eventuella frågor.



OBS UPPDATERING OVAN!!!!!! OBS




Tänkte se om intresset fanns överhuvudtaget för att köra en heldag ww2 CQB innan jag lägger ner mer energi på det :).
Tanken är att det då ska bli på vapenbutiken i Stockholm, har inte kollat datum eller så med vapenbutiken än utan tänkte först och främst se att spelare finns innan jag bokar upp något :).
Då banan är helt inomhus kommer spelet simuleras utspelas på en fabrik och olika omgångar av spelet kommer simulera olika våningsplan i fabriken som ska intas/försvaras, olika spawnpunkter och spawnregler för varje "våning" kommer införas för att spelet ska få lite mer variation.
Det kostar 100kr per person som helt och hållet går till vapenbutiken, händer att det är gratis spel där men ska prata med dom och se om det går att göra något åt priset.
Viktigaste är att vapnen inte får göra mer än 100/ms med 0,20 kulor. Kanske går att lösa så gränsen blir lite högre just för detta spel och bössor som gör mellan 100-110 kan få slinka igenom.

Tänkte inte ha några hårda gear eller vapenkrav på detta spel för att få ihop så många som möjligt, bara man kan se vilken sida man tillhör och vapnen ej har moderna tillbehör, tex lampa,laser sikte, rödpunkt etc. Brukar finnas många som har vapen/gear att låna ut gratis eller för en symbolisk summa så är det något ni behöver låna skriv vad som behövs i intresse anmälan.

Skriv gärna vilken veckodag som funkar bäst för flest också endast fre-sön, funkar alla dagar skriv fre-sön.

Detta är som sakt endast en intresse anmälan hittills, inget datum satt.

Skriv vilken sida ni kör på och gärna om ni kör som ryss, britt, jänkare eller något annat, vilken veckodag som funkar bäst.


1. Tigerzero Tysk fre-sön. Kan ev låna ut en tysk uniform samt en luger.
2.
3.
4.
Senast redigerad av 7 TigerZero, redigerad totalt 0 gång.
SPRAY AND PRAY!

PhilGondor
Inlägg: 1
Blev medlem: ons aug 22, 2012 4:36 pm

Re: Intressekoll ww2 CQB Stockholm

Inlägg av PhilGondor »

PhilGondor - Tysk - Helg - Kan låna ut en tysk uniform eller camo smock och lite gear ev.

Hischnick
Inlägg: 14
Blev medlem: ons maj 16, 2012 6:13 pm

Re: Intressekoll ww2 CQB Stockholm

Inlägg av Hischnick »

Nu beror det ju givetvis på när, men jag vill och kommer göra allt i min makt att vara med, så räkna med mig! :D

1. Tigerzero Tysk fre-sön. Kan ev låna ut en tysk uniform samt en luger.
2. PhilGondor - Tysk - Helg - Kan låna ut en tysk uniform eller camo smock och lite gear ev.
3.Hischnick - WSS, Helg. Komplett utrustning.
4.

Knasp
Inlägg: 73
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:28 pm

Re: Intressekoll ww2 CQB Stockholm

Inlägg av Knasp »

1. Tigerzero Tysk fre-sön. Kan ev låna ut en tysk uniform samt en luger.
2. PhilGondor - Tysk - Helg - Kan låna ut en tysk uniform eller camo smock och lite gear ev.
3.Hischnick - WSS, Helg. Komplett utrustning.
4. Knasp - Fre-Ons Tysk (SS eller Heer). Kan låna ut den uniformen/smocken jag inte använder samt US Airborne utrustning med M1 Garand.

Bra initiativ!
Senast redigerad av 4 Knasp, redigerad totalt 0 gång.

skeletor13
Inlägg: 29
Blev medlem: ons aug 08, 2012 8:38 am

Re: Intressekoll ww2 CQB Stockholm

Inlägg av skeletor13 »

1. Tigerzero Tysk fre-sön. Kan ev låna ut en tysk uniform samt en luger.
2. PhilGondor - Tysk - Helg - Kan låna ut en tysk uniform eller camo smock och lite gear ev.
3. Hischnick - WSS, Helg. Komplett utrustning.
4. Knasp - Fre-Tor. Tysk (SS eller Heer).
5. skeletor13 lör-sön US 2nd armored, Komplett utrustning

skitjanne
Inlägg: 1
Blev medlem: tor okt 10, 2013 8:51 am

Re: Intressekoll ww2 CQB Stockholm

Inlägg av skitjanne »

1. Tigerzero Tysk fre-sön. Kan ev låna ut en tysk uniform samt en luger.
2. PhilGondor - Tysk - Helg - Kan låna ut en tysk uniform eller camo smock och lite gear ev.
3. Hischnick - WSS, Helg. Komplett utrustning.
4. Knasp - Fre-Tor. Tysk (SS eller Heer).
5. skeletor13 lör-sön US 2nd armored, Komplett utrustning
6. skitjanne Lör-Sön US 2nd armored, komplett utrustning

cybermoose
Inlägg: 9
Blev medlem: fre nov 16, 2012 10:51 pm

Re: Intressekoll ww2 CQB Stockholm

Inlägg av cybermoose »

Klart intressant idé. Jag hänger med om det inte krockar med mitt oregelbundna jobbschema.
Jag lämnar nog mausern hemma...

1. Tigerzero Tysk fre-sön. Kan ev låna ut en tysk uniform samt en luger.
2. PhilGondor - Tysk - Helg - Kan låna ut en tysk uniform eller camo smock och lite gear ev.
3. Hischnick - WSS, Helg. Komplett utrustning.
4. Knasp - Fre-Tor. Tysk (SS eller Heer).
5. skeletor13 lör-sön US 2nd armored, Komplett utrustning
6. skitjanne Lör-Sön US 2nd armored, komplett utrustning
7. cybermoose - Heer - Oregelbundet schema

BixxBroms
Inlägg: 10
Blev medlem: lör jul 27, 2013 4:14 pm

Re: Intressekoll ww2 CQB Stockholm

Inlägg av BixxBroms »

Kul initiativ!

Fredagar fram till den 1:a November så länge det är efter kl. 16. Annars den 19-20/10 eller 9-10/11.
Jag kommer att köra som brittisk paratrooper. Jag kan behöva låna magasinfickor för mp40 (STEN) magasin ifall jag inte hittar en lösning till detta själv. Extramagasin kommer jag förmodligen hinna köpa innan spelet, men ifall det blir ont om magasin skulle det självklart vara jättebussigt ifall någon kunde låna ut en eller två mag!

Och det är väl okej ifall man använder ansiktsskydd i multicam?

1. Tigerzero Tysk fre-sön. Kan ev låna ut en tysk uniform samt en luger.
2. PhilGondor - Tysk - Helg - Kan låna ut en tysk uniform eller camo smock och lite gear ev.
3. Hischnick - WSS, Helg. Komplett utrustning.
4. Knasp - Fre-Tor. Tysk (SS eller Heer).
5. skeletor13 lör-sön US 2nd armored, Komplett utrustning
6. skitjanne Lör-Sön US 2nd armored, komplett utrustning
7. cybermoose - Heer - Oregelbundet schema
8. BixxBroms Helg (ex. 26-27/10 samt 2-3/11) Brittisk Airborne utrustning kan behöva kompletteras.

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: Intressekoll ww2 CQB Stockholm

Inlägg av Namboy »

Som jag skrev på FB hade jag gärna hakat på om avståndet inte varit så stort! Hade kunnat bli riktigt kul.

BixxBroms: Har du några 1937 Pattern ammofickor? Sten-magasin borde få plats i dom, tycker man. Eller är dom för korta?. Annars finns ju alltid Sten bandolier som var issued till Paras. :)
"We're surrounded. That simplifies things."

BixxBroms
Inlägg: 10
Blev medlem: lör jul 27, 2013 4:14 pm

Re: Intressekoll ww2 CQB Stockholm

Inlägg av BixxBroms »

Namboy: Nej, men kanske köper den där bandoleeren från hemsidan snart eftersom den verkar kunna hålla mer än tillräckligt med magasin.
Ifall jag varken fått tag på magfickan eller nya magasin får jag väl hoppas på att överleva med en snabbladdare ifall ingen medspelare skulle vara emot det.

Just det, jag har även en Luger p08 som jag kanske kan få med mig. Däremot måste jag kanske lämna in den på service först eftersom den ibland inte laddar om sig ordentligt (man blir tvungen att spänna hanen manuellt ibland efter att ha skjutit).

Skriv svar