Cyma 1911aep.

visum
Inlägg: 23
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:40 pm

Cyma 1911aep.

Inlägg av visum »

Hej.

Lite på skoj och lite på allvar beställde jag hem en cyma 1911 aep. Jag visste att den har fel proportioner (tjocklek) men hellre en aep än en gas-picka (enligt mig). Hade sett några reviewer som tog upp detta men nyfikenheten tog över. Efter att jag packat upp pickan och lekt med den lite grand kan jag bara konstatera att den är värd sina pengar. Förutom tjockleken liknar den ganska bra en 1911 och ska nog funka på spel. Men om man har något mindre händer är pickan inget för dig. Även jag har "lite" svårt att greppa den. En normalstor 1911 ligger mycket bättre i mina händer. Som referens brukar jag ha 8,5-9 i handskar.

Edit 20130917: Ungarna klagade inte på kolven utan accepterade utan omsvep hur den låg i deras små händer när vi provsköt den dag. Själv tänkte jag inte på tjockleken på kolven utan blastade på mot svampar och burkar. Jag kan bara konstatera att man glömmer skillnaden i dimensioner snabbt när man får panga på.


//David
Senast redigerad av 1 visum, redigerad totalt 0 gånger.

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: Cyma 1911aep.

Inlägg av Namboy »

En AEP har ju definitivt sina fördelar, särskilt under höst och vinter här i vårt ruskiga land. Hur sitter det i ett M1916-hölster? Om pistolen är tjockare över manteln känns det som
att det kan vara väldigt tight.
"We're surrounded. That simplifies things."

visum
Inlägg: 23
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:40 pm

Re: Cyma 1911aep.

Inlägg av visum »

Ungarna och jag provsköt pickan idag. Den är riktigt bra. Provsköt mot samma mål på baksidan som när jag ställer in hopen på mina bössor och fick nästan lika bra precision. Helt sjukt bra för en pipa på 10cm. Dessutom var det med kulorna som följde med i paketet så jag räknar med att enkelt kunna träffa halvfigurer och mindre mål på 30-40 m.

Har tyvärr inget hölster att testa med. Får läsa på om olika hölster och välja det "största", är tveksam till att vanliga tight hölster passar. Men denna ska med i nam och ww2-gearen.

Skriv svar