Kör också med en AGM MP40 och den funkar klockrent fast den är 3 år gammal och har haft 2 ägare innan mig, den är helt orörd både på in och utsidan men chronar stabila 92-95m/s, går hyffsat långt även på skogsbanor tycker jag och funkar perfekt till CQB spel.
Den är nästan helt i metal utom dom delar som inte var i metal på den riktiga heller som tex bakelitsidorna och har en bra vikt, känns inte heller för lätt som biliga metalbössor kan göra.
Både bössan och magasinen är rätt biliga bössan kan man få på tex taiwangun för 121 Euro ( ca 1050 kr + ca 300kr frakt ), kostar i sverige runt 2000kr detta gäller då AGM´s MP40, magasinen kostar runt 200kr och är också helt i metal, magasinen passar även direkt i AGM´S Sten Gun om man är sugen på att köra lite britiskt.
Köpte min AGM MP40 beggad men den har som sakt rullat på perfekt.
Har även precis införskaffat G&G´S K98 eller G980 som G&G kallar den, har inte använt den i spel än och bara testskjutit ca 30 kulor med den dock endast med green gas magasin då jag saknade 8g co2 patroner vid provtillfälle, man får med 2 Co2 magasin i paketet. ( Ja den tar 8g co2 patroner och inte 12g som brukar vara standard ) körde även bara på vanlig green gas ( runt 140psi ) men denna bössa behöver high power gas (ca 220psi) om man ska köra på vanliga gasmagasinen istället för Co2 magasinen om man vill få den att gå så långt som den gör med Co2 magasinen.
Bössan kostade mig på en svensk sida runt 6000kr med 2 green gas magasin och frakt, bara bössan går på runt 5000kr i sverige.
Köpa Co2 magasin var inte heller helt biligt, köpte 1 Co2 magasin från redwolf då ingen i sverige hade Co2 magasinen.
Magasin+ frakt gick på 509kr + 270 kr för moms och tull då magasinet fasnade hos tullverket alltså 779kr för 1 Co2 mag.
Bössan är mycket dyrare än MP40´n och är lite svårare att spela med då den bara har 9 kulor per mag men går långt och är väldigt pricksäker vad jag hört och sätt, den ger väl lite mer realism till ww2 spel då dom allra flesta hade K98 som standard vapen.
Dboys K98 har en skön känsla och känns extra verklighetstrogen pga patronerna men har väldigt dålig pricksäkerhet och räckvid, patroner fastnar och tappas bort, och är dyra att införskaffa, passar alltså bättre som prydnad på väggen än i spel om man vill kunna skjuta något.
Men skulle starkt rekomendera att köpa en MP40 att börja med som tyskt ww2 vapen, specielt om man är van sen tidigare med AEG´S och inte spelat mycket eller något alls som sniper tidigare, samt pga prisskillnaden mellan bössorna, så varför försäljaren sa att man inte ska köpa en MP40 fattar jag inte, han kanske bara ville sälja det som han tjänar mest pengar på?