Vietnamscenario 2013 28-30 JUNI

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: Vietnamscenario 2013 28-30 JUNI

Inlägg av JonathanRL »

Jag har aldrig velat ha en VN Gear så mycket som nu. Det enda jag ens kommer nära är visserligen beställt men lär inte dyka upp innan spelet i alla händelser. Då har jag i alla fall något att sträva efter nästa år.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

instant
Inlägg: 108
Blev medlem: mån maj 07, 2012 7:35 am

Re: Vietnamscenario 2013 28-30 JUNI

Inlägg av instant »

TAC Ordinator, du har mail.

TAC Ordinator
Inlägg: 114
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:02 pm

Re: Vietnamscenario 2013 28-30 JUNI

Inlägg av TAC Ordinator »

Sista info innan spelet,
kommer ej ha möjlighet att kolla av under dagen då här längre. Behöver ni nå mig har ni fått mob nr hoppas jag.


Brandövning pågår i området under dagen. Klart senast 17:00! Jag är på plats från samma tid.

Har ni svårt att hitta så är det här:
Koordinater

WGS 84 (lat, lon):
N 59° 33.889', E 17° 51.746'

WGS 84 decimal (lat, lon):
59.56481, 17.86243

RT90:
6606757, 1616289

SWEREF99 TM:
6606431, 661719

Från Stockholm E4an mot Arlanda. Sväng av mot Märsta, därefter vänster vid skyllt mot Rosersberg. Vid Rosersberg mot Rosersbergs slott. Precise innan slottet sväng vänster mot RSR (Rädningskolan Rosersberg).


Syns där!

BadMan
Inlägg: 23
Blev medlem: mån jun 11, 2012 9:17 pm

Re: Vietnamscenario 2013 28-30 JUNI

Inlägg av BadMan »

Ville bara säga TACK allihopa som var med (inkl. VC). Har haft extremt kul trots smärta och hoppas starkt att kunna vara med snart igen på nått liknande :)
STORT TACK till VC för riktigt trevliga strider trots olyckan :( Hoppas det gick bra med grabben.

Ser verkligen fram emot nästa gång.

Stort, stort tack till fordonsparken som bidrog till nästan halva spelupplevelsen med utmärkta fordon!!

Tack Mik m.fl. för väl planerat samt utfört scenario!!!
Ser som sagt verkligen fram emot nästa gång :)
MVH
Daniel D




[CA G36C] [KSC Glock 23F] [TOP M249]
[WELL L96] [CA P90] [CA M16 semisniper (Projekt)]

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: Vietnamscenario 2013 28-30 JUNI

Inlägg av Namboy »

Så! Nu är man tillbaka i Malmö och jag samt de övriga två från laget känner oss jäkligt nöjda med helgen. Fruktansvärt kul!
Håller med BadMan på alla punkter; VC-folket och fordonsförarna med sina leksaker förhöjde spelupplevelsen något enormt. :) Det var även skoj att se att amerikanernas
och ARVN-folkets utrustning höll så pass hög klass som den gjorde.

Tråkigt som tusan med den (dubbla) skarpa skadan, men han verkade ta det väl och allt slutade gott ändå.
Nu ska man sova och försöka smälta helgen intryck, så får man återkomma när huvudet är lite klarare!

P.S. När kan man väntas få kika på alla filmer och bilder som togs? ;)
"We're surrounded. That simplifies things."

Longsword
Inlägg: 4
Blev medlem: sön jun 30, 2013 10:37 pm

Re: Vietnamscenario 2013 28-30 JUNI

Inlägg av Longsword »

Valai, medlem i vår LRRP grupp (VC sista dagen) tog en del bilder som finns på hennes Facebook.
Skall kolla att det är ok med henne innan jag länkar, om den är public vill säga?

Kul spel, väntat - men ändå. :)

Gascan
Inlägg: 12
Blev medlem: tis aug 28, 2012 11:48 am

Re: Vietnamscenario 2013 28-30 JUNI

Inlägg av Gascan »

Hej Jeep driver 2 Henke här
Jag vill tacka alla som gjorde detta spel till ett kanonspel!
Härligt att ni va nöjda med fordonen och att det gav något. Helt otroligt att Mik kunde hålla ihop och organisera så många styrkor samtidigt som han kunde planera så täta fordonstransporter utan att våra motorer han bli kalla!

Under söndagen kom jag och reportern hem till Göteborg utan problem.
Bilder kommer börja redigeras och publiceras så efterhand. Kommer länkas från denna tråd så länge den finns kvar, alternativt "media" tråd på forumet.

Ett tack till vädergudarna också.
/Henke och Cissi
Henke "Gascan" Jeepdriver - M16, M60, Colt 1911A1

Tito
Inlägg: 79
Blev medlem: tis maj 22, 2012 9:22 am

Re: Vietnamscenario 2013 28-30 JUNI

Inlägg av Tito »

Marinkåren skulle också vilja tacka för ett ypperligt spel. Stor eloge till motorpoolen och arr! Självklart också 1st inf., NVA och dom stenhårda ARVN!
Vi försöker givetvis dyka upp igen så snart som möjligt.

Semper fi!

/Tito och Bark


Ps. @longsword: finns det nån chans att se bilderna för oss få som inte är välsignade med ansiktsboken?

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: Vietnamscenario 2013 28-30 JUNI

Inlägg av Namboy »

Både Valais och Henkes bilder hade varit kul att se, oavsett var de laddas upp (här på forumet hade ju varit bäst, men FB går lika bra för min del)! :)

Några särskilt minnesvärda händelser från helgen:

- Första patrullen vi i 1:a grupp gick på. Vi skulle se om man kunde hålla radiokontakt med HQ ända nere från hamnen så vi begav oss dit. Halvvägs stöter vi på ett skjul med en människofigur liggandes över lite skrot. Vi ber denne identifiera sig men får inget svar så vi går närmre för att undersöka. Visar sig vara en jäkla branddocka som bestämt sig för att jävlas. :roll:

- 1:a grupp stod vakt vid vägspärren, restaurangen nedanför ARVN:s högkvarter hade nyss blivit sprängd så alla var en aning spända och varenda civil verkade bete sig konstigt. Flera av oss går tillbaka in i basen för att försöka lösa problemen med våra fältapor när vi hör ett jäkla liv från vägspärren. Vi springer tillbaka och då står det en tjutande civilist med handen nerkörd i en axelväska. Alla skrek att han skulle ta ut handen ur väskan men han verkade inte förstå, så vi skickade fram en ur gruppen för att undersöka vad som stod på (tapperhetsmedalj på det btw). Alla står beredda ifall det skulle visa sig att han tänkt spränga sig själv och vår kille i luften, han drar hastigt upp handen ur väskan och... En jävla apelsin i näven! Vi gör klart för honom att vi inte vill köpa hans apelsiner och han vandrar iväg tillbaka mot staden igen.

- Jag, Rick och Tim står vakt uppe i det höga huset bakom basen upp mot järnvägen när vi hör en sjuhelsikes smäll. Vi rusar till andra sidan huset för att se vad som händer vid basen och vi ser hur HELA stan är täckt med rök, folk som rusar omkring som galningar och fordon som kör fram och tillbaka. Det måste vara någon av de coolaste grejerna jag sett på ett spel någonsin!

Jag lär komma på fler saker som hände, men det är det jag minns tydligast. :)
"We're surrounded. That simplifies things."

Jack
Inlägg: 8
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:55 pm

Re: Vietnamscenario 2013 28-30 JUNI

Inlägg av Jack »

Då har man vilat upp sig för att kunna göra ett uttalande om ett otroligt häftigt Vietnamscenario! :D

Var tyvärr tvungen att bryta pga sjukdom, men under den delen jag var med kan jag bara säga att jag blev mäkta imponerad. Spelet innehöll verkligen ALLT. Det verkar som att samtliga medverkande bidrog med ett glatt humör och verkligen gav allt för att det skulle bli en upplevelse att minnas en lång tid framöver.

Känslan av att verkligen befinna sig på en US bas och allt vad det innebär kunde inte bli tydligare när man ständigt hörde motorljuden från alla tidsenliga militärfordon :) och då vill jag starkt understryka gåshudskänslan när M35A2:an visslade fram i kvällsbrisen.

-Mest minnesvärda stund för egen del måste vara när 3:e grupp skulle bege sig till "hamnen" för att reka och råkar ut för ett ambush strax utanför "stan". Det var bara att kasta sig rätt ner i diket, vilket inte kändes allt för betryggande när man fick eldavbrott på m60:n i stridens hetta.

Jag vill rikta ett stort tack till alla som var med och gjorde denna dag till den absolut mest minnesvärda i min airsofthistoria.
VC gjorde ännu en gång ett imponerande jobb med att skrämma slag på den överlägset mycket större US styrkan. Att attackera när man minst anar det och att låta munken spränga hela cafet i luften gjorde att adrenalinet höjdes snabbt. Riktigt roligt upplagt scenario.

Nu är det bara till att sjunka ner i stolen och njuta till 60-talslåtarna som tar en tillbaka ;)

regards

/Jim Jansson, 3rd Sq, M60-gunner

Skriv svar