SMB säljer Alice rygga

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: SMB säljer Alice rygga

Inlägg av Namboy »

Icke korrekt, men utan ramen kan den definitivt funka som stand-in för en Tropical rucksack.
Tropical:
Bild
"We're surrounded. That simplifies things."

Dimage
Inlägg: 77
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:45 pm

Re: SMB säljer Alice rygga

Inlägg av Dimage »

Förstod det va nån som kunde se det.
Vad är det som gör att den inte ser ut som den borde göra när dom säger det är en??

SonOfaGun
Inlägg: 125
Blev medlem: ons maj 23, 2012 9:48 pm

Re: SMB säljer Alice rygga

Inlägg av SonOfaGun »

Vi kan börja med färgen. En ALICE är mer mossgrön, medan Tropical är med "bladgrön".

Alice har lite bredare band som stänger locken,medan alice är bredare och lite grövre nylon.

Tryckknapparna är av plast på Tropical, och av mässing på Alice.

Tropical har en X-ram och fastsydda axelband. Axelbanden är också tunnare som oket på en stridssele. Alice har en avtagbar ram som sitter under en vadderad "kudde", bakdelen är det som skiljer absolut mest.
Axelbanden är avtagbara på en Alice.

På topplocket sitter en "mappficka". På tropical är den gömd under en "flärp", medan på alice sitter den i slutet av locket delad med kardborre.

Inuti alice finns en radioficka, lastutrymmet på en Tropical består bara av ett stort utrymme.

Yttre fästpunkter har alltid öljetter på Tropical, detta har inte alla Alice.

Osv...!

Men imho, så är det bara vi übernördar som set skillnade på 100-meter, och har man ingen anna ryggsäck tycker jag en alice pack fungerar mer än bra. Men var noga att köpa en Medium och inte en Large.

Dimage
Inlägg: 77
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:45 pm

Re: SMB säljer Alice rygga

Inlägg av Dimage »

Tack för infon SonOfaGun.
Men frågan var inte vad som skiljer Alice från Tropical.
Utan varför SMB inte va en ALICE kopia.

SonOfaGun
Inlägg: 125
Blev medlem: ons maj 23, 2012 9:48 pm

Re: SMB säljer Alice rygga

Inlägg av SonOfaGun »

Ah, sorry, uppfattade vad som skillde en tropical från en Alice. My bad!

Men om den är issue eller ej är svårt att urskilja på dem bilderna. Den har ingen märkning på ryggen, och jag kan inte urskilja om det är en US märkning på. Remmarna ser dock issue ut om jag jämför med andra kopior jag sett. Samma med avbärarbälte.

Om du är sugen på en Alice så kolla runt på lite eBay, då kan du lätt hitta 100% issue fast under $100 inkl. Frakt.

Dimage
Inlägg: 77
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:45 pm

Re: SMB säljer Alice rygga

Inlägg av Dimage »

Som jag förstått det så är den nytillverkad.
SMB har för vana att göra sånt just för att medlemmar gillar det.
Men av infon ni gett så blir det att lera på ebay för en som man vet är som dom ska vara.

SonOfaGun
Inlägg: 125
Blev medlem: ons maj 23, 2012 9:48 pm

Re: SMB säljer Alice rygga

Inlägg av SonOfaGun »


Skriv svar