SEAL, Lrrp kitt (Update)

rike
Inlägg: 386
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: SEAL kitt

Inlägg av rike »

Tanken är att det skall va en M203 på vapnet oxå, för tillfället var inte den monterad(den är lite jobbig att få av o på). Jag är inte jättesugen på att köpa en ny uppsätning magg då lowern på bössan samt maggen används till flera olika kitt. Dock låg jag o tänkte länge i går om jag inte skulle haft en m56-webbing ihop med vattenflaskor och kniv, sen haft en krans av granfickor i bältet i stället för magasinfickor.

Jag är som sagt inte 100% nöjd med min Tigerstripe, den känns för ljus och jag ogillar starkt att gå om kring o lysa i skogen. Därför funderar jag på att byta den mot en ERDL. Men jag kanske ändrar mig sen till våren när löven kommer. Satsar på att hitta en sjyst webbing så länge..

SonOfaGun
Inlägg: 125
Blev medlem: ons maj 23, 2012 9:48 pm

Re: SEAL kitt

Inlägg av SonOfaGun »

Helt ok. Håller med övriga, skit i uppern och koncentrera dig på utrustning istället. Jag personligen är mer förtjust i Tigerstripes än erdl, så jag skulle behålla den uniformen. Eftersom den ändå en rätt billig uniform, så varför inte gå loss med lite skit, färg och tvättmaskin så får du tillslut den rätt looken.

Nu behöver du bara som sagt stridssele.

Ett annat tips är att sy in och upp byxorna lite. Eftersom SEALs rörde sig mycket i vattnen och runt mekongdeltat ville man att vattnet inte skulle stanna i kläderna, därför var kläderna ofta rätt tajta och byxbenen nedrullade.

Bild

SgtMcNasty
Inlägg: 74
Blev medlem: fre maj 18, 2012 12:17 pm

Re: SEAL kitt

Inlägg av SgtMcNasty »

ERDL är lika ljus som din TS. Om du hittar en brun dominant ERDL så är den lite mörkare. Men om du hittar den i "vuxen" storlek så kostar den Skjortan.
Som tidigare talare sagt. Tvätta den för att matta färgerna lite och ut och skita ner dig på spel och ge sjutton i att tvätta den mellan spelen.

TAC Ordinator
Inlägg: 114
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:02 pm

Re: SEAL kitt

Inlägg av TAC Ordinator »

@Spy vs Spy: Jupp det är LRRPs på bild nr2, egentligen skulle lagt den nog under andra tråden om chi-com sele, men utrustningen kan lika gärna bäras av SEALs så den kan väl ligga kvar.

Spy vs Spy
Inlägg: 95
Blev medlem: tor maj 17, 2012 8:22 am

Re: SEAL kitt

Inlägg av Spy vs Spy »

@TAC.
Helt klart ;) Det vart jag som läste det fel. Trodde du menade att det vart SEALs.

//M

Edit, blev dubbel post :oops:
Don`t tell mum I work on the Oil Rigs, she thinks Im a piano player in a whore house.




-- Spetsnaz Vityaz --

rike
Inlägg: 386
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: SEAL, Lrrp kitt (Update)

Inlägg av rike »

LRRP på Mobile Inf, den enda bilden vad jag vet, min egen kamera kom inte med till spelet yvärr..

Bild

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: SEAL, Lrrp kitt (Update)

Inlägg av Namboy »

Det enda jag kan anmärka på är kängorna samt att det fattas lite färg på händerna. :) Annars ser det bra ut!
"We're surrounded. That simplifies things."

rike
Inlägg: 386
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: SEAL, Lrrp kitt (Update)

Inlägg av rike »

Ja händerna va en miss...!!

Kängor vet jag inte hur jag skall komma runt. Har problem med att hitta kängor som inte ger kramp efter någon kilometer.

Djungelkängorna vet jag inte hur de funkar och var man kan prova, annars är de i åtanke helt klart..

Cesare
Inlägg: 30
Blev medlem: sön nov 18, 2012 12:48 pm

Re: SEAL, Lrrp kitt (Update)

Inlägg av Cesare »

De här finns ju / De är väl bara att returnera?
img]http://www.desertrat.se/images/normal/6595web.jpg[/img]
http://www.desertrat.se/us-vietnam-war- ... am-war-42/

Snyggt kit!

Är det förresten något Nam´spel planerat i den närmaste framtiden?

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: SEAL, Lrrp kitt (Update)

Inlägg av Namboy »

Om du kikar på djungelkängor, köp inte dom som länkats ovan; de är vanliga post-war kängor men till otroligt överpris. Jag har likadana men pröjsade bara strax över 300kr för mina. Finns massvis på Ebay.
Djungelkängorna är inte de mest bekväma ur lådan, men med ett par moderna innersulor lär de vara hur bra som helst. Själv har jag inga problem med mina. :)
Det jag gillar mest med de kängorna är att de är lätta och torkar skitsnabbt om de blir blöta!
"We're surrounded. That simplifies things."

Skriv svar