BW-västar

Hasrik
Inlägg: 32
Blev medlem: fre jul 06, 2012 6:55 am

BW-västar

Inlägg av Hasrik »

Hittade denna bilden på två arga herrar i Afghanistan (källa). Vad är det för väst de har på sig?
Bild
När vi ändå är inne på ämnet, varför används inte IdZ-västarna mer? Ser ofta bilder på BW-soldater med andra västar, ibland i OD tillsammans med ökencamo. En annan sak jag tycker verkar märklig är att den nya plate carriern har modulsystem, men ändå ser man den sällan än innanför IdZ-västen (bild)? Lite tårta på tårta, eller?

Andra vanliga västar/chestrigs inom BW? Vet att ämnet berördes i KSK-tråden, men tänkte att jag ställer den igen ändå för att få på tavlan vilka som är issued, så att säga.

EDIT: Add-on: Var har herr OR-8 gjort av sin antenn till SEM 52:an? Sitter en liten adapter som leder bak mot ryggen. Är det den som slinker fram över hans högra axel, eller är det vätskesystemet?

10 januari 2013, 15:23:

Här är ett exempel på väst som inte passar in imho.
Bild
Jag är helt med på noterna att man i en livsfarlig situation är bekväm i det man bär. Det matchar inte färgmässigt och det faktumet kvarstår. ;)

Hasrik
Inlägg: 32
Blev medlem: fre jul 06, 2012 6:55 am

Re: Sv: BW-västar

Inlägg av Hasrik »

Bump

WoombaWoomba
Inlägg: 1
Blev medlem: mån maj 28, 2012 11:45 am

Re: BW-västar

Inlägg av WoombaWoomba »

Västen till höger är, om jag inte ser helt fel, en Ammunition Vest från Tasmanian Tiger (Ammunition Vest TT på ASMC).
Om jag inte missminner mig så ska västen i fråga vara populär hos BWs militärpoliser (aka Feldjäger.

Här har du ännu en bild på en Feldjäger i samma typ av väst.
Bild

EDIT: hittade fler bilder på MP.net, håll till godo Tysk militärpolis i Afghanistan
Chairsoftare utan dess like.

Hasrik
Inlägg: 32
Blev medlem: fre jul 06, 2012 6:55 am

Re: Sv: BW-västar

Inlägg av Hasrik »

Pratar vi om samma västar? De jag syftar på är plate carriers medan den du hänvisar till är en "vanlig" väst. På denna bild ser man den hänga över en stol nere till vänster. Bild

Grabbarna tillhör f.ö. panzergrenadiere, om det hjälper på något sätt.

P.S. Fel av mig att kalla det för "väst", kanske?

Skriv svar