Vapen tyskland

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: Vapen tyskland

Inlägg av p33krN »

Ser den ut som en tysk G3 så är det väl inga problem. Bara att kolla på diverse bilder.
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: Vapen tyskland

Inlägg av JonathanRL »

Om du ska köpa en Classic Army för 2900 kr kan du lika gärna maila Vapenbutiken och be dem ta in Umarex G36 åt dig. Min G36K från dem gick på 2700 kr.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 18&t=11036
SRCs är dock också bra.

Vill du ha en JG G36 finns de alltid begagnade till bra priser; kolla bara köp och sälj:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 118&t=9048

Under inga omständigheter ska du använda M4 magasin i G36:an. Så enkelt är det.

Vill du ha en G3; kör på det. Finns inte mycket i G3 väg som ser fel ut till Flecktarn.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Lefnord
Inlägg: 44
Blev medlem: mån okt 01, 2012 11:07 am

Re: Vapen tyskland

Inlägg av Lefnord »

Ne, jag är inte så intresserad av en JG, vad jag hört så gör de bra G36or till bra pris, men jag blev väldigt sugen på den umarex G36 du snackade om, har en Umarex g36c det var värt att lägga lite mer för trademarks ;)
Nu kommer lite noob snack här från min sida, på röda stjärnan "utlovar" de förstärkt pistång mm på SRCn. Hur snackar vi SRC vs Umarex i prestanda och slitage delarna? då jag är ny börjare så unvikar jag att börja byta saker i mitt vapen så länge som möjligt :P

Sen är det den välkända snabbfjäder bytet i den Umarex version? då lutar jag starkt åt det hållet.

Mailade du bara vapenbutiken?

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: Vapen tyskland

Inlägg av JonathanRL »

Jag är stammis hos dem; främst för att de matchar alla andra butikers priser om du hittar den billigare hos annan svensk ÅF - så ja; jag mailade bara Vapenbutiken.

Snabbfjäderbytet har jag aldrig personligen testat, men jag har sett andra göra det. Du kan bokstavligen ta ut en gammal fjäder och ta in en ny. Det betyder inte att du ska sätta i en M150, men det är bra för byte mellan orginalfjädern och CQB Fjäder.

Gällande Slitage vet jag inte så mycket om SRCs, men pistongen på min Umarex gick sönder precis. Dock så ställer jag mig alltid tveksam till säljsnack av "förstärkt" typen. Det är antagligen helt vanliga delar i SRCn också, även om jag hört en del gott om deras G36:or. Ska du ha en variant baserad på TMs så är det absolut SRCs du ska ha; och priset är inte så illa heller. Dock så anser jag rent personligen att Umarex finish och känsla är bättre än SRCs. Blowbacken är inte helt fel heller; men den går att stänga av om man så vill.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: Vapen tyskland

Inlägg av p33krN »

Bristerna i SRC:s box är pistongen, lätt bytt. Även hopupen kan vara lite sketchy.
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Malus
Inlägg: 51
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:40 am

Re: Vapen tyskland

Inlägg av Malus »

Är i planerna på att köpa mig en SRC G36 k själv och hört lite om just deras hop. E det något lättare fix eller måste man modda en del?
War. War never changes

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: Vapen tyskland

Inlägg av p33krN »

Det är ganska enkelt fixat. Skaffa ett nytt gummi och sen täta den med gängtejp från biltema.
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Lefnord
Inlägg: 44
Blev medlem: mån okt 01, 2012 11:07 am

Re: Vapen tyskland

Inlägg av Lefnord »

Tack så mycket för all hjälp här! ! ! Ni alla borde ha en medalj, (ni kan beställa själv valfri från diverse butiker som rödastjärnan eller något liknande, som ni själva får betala)

Jonathan>
Hur välanvänd var din g36 innan du kände att det var dags att byta pistongen?

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: Vapen tyskland

Inlägg av JonathanRL »

Inte speciellt. Hade faktiskt inte ens använt den på ett spel ännu så jag misstänker att det är en defekt som täcks under garantin. Hade mest använt den för dynamiskt skytte.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Rythm
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:52 pm

Re: Vapen tyskland

Inlägg av Rythm »

Har haft mina SRC G36or i lite drygt 1½ år nu, och har inte haft några problem med dem. G36C förvisso nedtrimmad till CQB och -K med Mosfet med active break.

Annars kan man ju modda till G36A3:

Bild

Nattsikte på bilden dock, rätt sikte syns på MG4:an i bakgrunden.

Skriv svar