Väst

rike
Inlägg: 386
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Väst

Inlägg av rike »

Någon som vet vad detta är för väst och varför en kille med AMF1 märke har magasin för Ak4 i västen ???

Bild

MiqaFox
Inlägg: 225
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:50 pm

Re: Väst

Inlägg av MiqaFox »

"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

Dansken610
Inlägg: 5
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:55 pm

Re: Väst

Inlägg av Dansken610 »

Är ju inte helt uteslutet att det är en hemvärnsgubbe då de brukar kunna bära förbandsmärke efter vilket regemente de ligger under. IGR och IR-patchar säger ju dock något annat, och det är inte heller uteslutet att KJ/Amf1 nyttjar AK4 för viss verksamhet. Det har förekommit lite här och var.

MiqaFox
Inlägg: 225
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:50 pm

Re: Väst

Inlägg av MiqaFox »

Samma vest återfinns även här fast som en ren produkt-bild. Så misstänker att det är vad det hela är.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

rike
Inlägg: 386
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: Väst

Inlägg av rike »

Snigelväst, cool den hade jag inte sett innan...

MiRV
Inlägg: 7
Blev medlem: tis maj 22, 2012 7:47 pm

Re: Väst

Inlägg av MiRV »

2.amfbat använder dock ett annat förbandsmärke. Det fär är regementesmärket tillika det gamla förnandsmärket om jag inte missminner mig
My Heart knows only Virtue, My Blade defends the Helpless, My Might upholds the Weak, My Words speak only Truth, My Wrath undoes the Wicked

RescueTeam
Inlägg: 92
Blev medlem: lör jun 16, 2012 6:54 pm

Re: Väst

Inlägg av RescueTeam »

Mirv yep, det är det gamla regementsmärket från att de var baserade ite på rindö/vaxholm...

Kan tänka mig att det är en produkt/reklam bild när personalen gjorde sin gu på KJ, KA1 Vaxholm, och senast jag pratade med honom så var han fortfarande aktiv inom HV....

En bra kille som hittat på mycket grejer....
*Two commandment, same Commandment : Your´s - Don't survive your principal, Their´s - First takeout the bodyguard!!
*Certified Medic and Tactical Instructor - BG Security Mobile Training Team
*Certified CPR Instructor (Child, Hospital, AED)

Runner
Inlägg: 127
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:42 pm

Re: Väst

Inlägg av Runner »

AMF använder inte Ak4 i tjänsten (tyvärr!). Dock så har veteran kust ägarna en hel del killar med egen utrustning som springer runt i skogarna på egna övningar. De syns dock oftast som B-styrka till HV på deras övningar. Ägaren till Snigel är ju aktiv i denna förening också.

De märket soldaten har på vänster armen används av HV och gösarna på Amf1 än idag. Även gamla närskyddskompaniet brukade ha det.

fu kjellberg
Inlägg: 9
Blev medlem: sön maj 20, 2012 5:55 am

Re: Väst

Inlägg av fu kjellberg »

Jag är mer nyfiken på jackan. Känns som en Snigel designgrej det med.

Biffen
Inlägg: 95
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:24 pm

Re: Väst

Inlägg av Biffen »

Är det inte ett Nacre system han har till Radion? Typ Quietpro eller liknanade? Har aldrig sett det hos svenskar innan heller...
SWST W04

Skriv svar