Snigel Design Modulär Väst Taktisk -10

JW22
Inlägg: 16
Blev medlem: sön aug 14, 2016 8:53 am

Snigel Design Modulär Väst Taktisk -10

Inlägg av JW22 »

Lite inne på att köpa en Snigel Design Modulär Väst Taktisk -10, har sett flertal bilder på operatörer från piketen som använder den. Men har någon exempel på vilka inom försvaret som använder den? Bilder?

Hur är kvalitén någon som har erfarenhet av den?

Acepalm
Inlägg: 197
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:25 pm

Re: Snigel Design Modulär Väst Taktisk -10

Inlägg av Acepalm »

Mig veterligen inget militärt förband i Sverige som har eller har haft dessa annat än möjligtvis på prov.

Snigel Design har väldigt bra kvalitet på prylarna men kan tycka att textilerna är något tunna på vissa ställen. Har bara erfarenhet av KRSK12 och diverse civila fickor dock.
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

L_Norberg
Inlägg: 10
Blev medlem: fre okt 14, 2016 4:04 am

Re: Snigel Design Modulär Väst Taktisk -10

Inlägg av L_Norberg »

ISAF blev tilldelade kombinationsväst -10 från snigeldesign (stridsväst -08) och mig veterligen så får fortfarande utlandsstyrkor ut dessa, stridsväst -08 recenserades av ISAF med väldigt goda betyg vilket senare låg som grund för skapandet av stridsväst -12.

Den du syftar på är den variant som svenska polisen har och jag TROR att det är motsvarande väst som stridsväst -12 som dock höll för låg kvalitet för FM. Men för airsoft tror jag den fungerar alldeles utmärkt. ^^

Echo01
Inlägg: 47
Blev medlem: fre mar 22, 2013 7:05 pm

Re: Snigel Design Modulär Väst Taktisk -10

Inlägg av Echo01 »

JW22 skrev:Lite inne på att köpa en Snigel Design Modulär Väst Taktisk -10, har sett flertal bilder på operatörer från piketen som använder den. Men har någon exempel på vilka inom försvaret som använder den? Bilder?

Hur är kvalitén någon som har erfarenhet av den?
Kvalitén är god. FInns individer i försvaret som använder den men inga hela förband vad jag vet. Jag tycker den är något lång ifall man vill bära ett bälte med utrustning.

Acepalm
Inlägg: 197
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:25 pm

Re: Snigel Design Modulär Väst Taktisk -10

Inlägg av Acepalm »

Stridsväst 12 är numera kasserad då den batch försvaret fått ej klarade brandskyddskraven.

Fickorna som medföljde satsen finns dock och används i huvudsak till KRSK12-systemet, men tilldelas ej utan finns enbart hos de individer som behöll fickorna efter tilldelad stridsväst 12 återtogs.
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

Skriv svar