Sy hjälmdok i M90K

leoleoleo
Inlägg: 4
Blev medlem: ons jul 09, 2014 5:58 pm

Sy hjälmdok i M90K

Inlägg av leoleoleo »

Jag funderar på att ge mig in på att sy ett hjälmdok i M90K-mönstret. Borde inte vara något jätteprojekt. Mått osv kan jag lista ut från vanligt M90-dok jag redan äger. Och något liknande bandet runt hjälmen borde väl finnas på närmsta sy-affär, eller?

En fundering jag har dock; vad är på andra sidan? M90-doket är ju vitt på andra sidan, men hur ser ökenvarianten ut? Någon som vet?

Westesson
Inlägg: 94
Blev medlem: lör jun 02, 2012 8:02 am

Re: Sy hjälmdok i M90K

Inlägg av Westesson »

Det hjälmdoket är FN-blått på insidan/andra sidan.

Det finns även ett nytt hjälmdok som är till för nya nvg-fästet.
http://forum.soldf.com/topic/55075-hjae ... ntry839258

leoleoleo
Inlägg: 4
Blev medlem: ons jul 09, 2014 5:58 pm

Re: Sy hjälmdok i M90K

Inlägg av leoleoleo »

Tack för bra svar! Någon som har gett sig på liknande projekt som kanske kan ge lite tips, eller kanske visa resultat?

Hälge
Inlägg: 234
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:15 pm
Lag / förening: Task Force Rednecks

Re: Sy hjälmdok i M90K

Inlägg av Hälge »

Min sambo sydde ett 90K dok till mig.
Jag hade turen att ha två st vanliga M90 dok. Sprättade upp ett av dom och tog exakta måtten.
I den lokala sy affären så hittade vi det vi sökte. Som tyg använde vi en sönderklippt 90K jacka.
Funkade kanon fint. Dock hann jag aldrig använda den på nått spel innan vi la ner M90/K projektet. Så har lite brist på bilder tyvärr.
Doket är kastat för nån vecka sen efter garderobsrensning, annars hade du kunnat fått de.

leoleoleo
Inlägg: 4
Blev medlem: ons jul 09, 2014 5:58 pm

Re: Sy hjälmdok i M90K

Inlägg av leoleoleo »

Åh nej, vad synd. Både att ni lade ned M90K-projektet och att du nyligen slängde doket, hade lätt kunnat ge dig en peng för det.

Skriv svar