AK5 Airsoft

[KAS]Björn
Inlägg: 206
Blev medlem: mån jun 04, 2012 3:14 am

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av [KAS]Björn »

alltså är detta bevisat att det är bättre med annan cylinder beroende på trimm?
för jag hävdar att det är samma volym i cylindern oavset om den far fram i 100km/t eller om den far fram i 200km/h eller om det kanske utveklas warpspeed och tillverkas mer luft inne i cylindern kanske!
Helvetes! Den där är ju stenhård!

[KAS]Björn
Inlägg: 206
Blev medlem: mån jun 04, 2012 3:14 am

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av [KAS]Björn »

enda jag fick göra med min cylinder i min version 1 vara att fila in de hacken på cylindern som gör att det passar i boxen.
Helvetes! Den där är ju stenhård!

[KAS]Björn
Inlägg: 206
Blev medlem: mån jun 04, 2012 3:14 am

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av [KAS]Björn »

jag kör dreamarmy i alla mina byssor..
men garder e bra skit men plast pistonghuvud vetefan om jag hade kört med
Helvetes! Den där är ju stenhård!

B4rret
Inlägg: 5
Blev medlem: mån mar 17, 2014 6:09 am

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av B4rret »

[KAS]Björn skrev:jag kör dreamarmy i alla mina byssor..
men garder e bra skit men plast pistonghuvud vetefan om jag hade kört med
Okej, så det skulle funka eftersom ver 2 inte längre är lika känslig? Vad fick dig att välja Dream Army? Pris, prestanda, prestanda/pris eller något helt annat? Jag ser att Röda Stjärnan i princip bara säljer dem...
700mb skrev:Tänk på att ak5orna är redan ganska täta i hopen och med dessa delar lär det blir ännu mer kompression, beroende vilket säkerhetsavstånd du siktar imot. Dock ska du inte ha för svag fjäder ifall du kör med 11.1 lipo, fjädern hinner inte tillbaka med den ROF med t.ex m90/sp85 fjäder. När du ändå har gearboxen öppen kan du shimma gearboxen samt byta till kullager ifall du känner dig extra lyxig, finns guider hur man shimmar så det blir perfekt. Jag hade sedan personligen inte bbeställt ifrån Evike då jag har hört att det kan bli krångel om man beställer ifrån Sverige, ehobbyasia har allt du söker annars.

*edit Skaffa en riktigt pistong, den orginal är bara plasttänder
Jag hade inte tänkt köra med ett 11,1 lipo utan med ett 7,4 (har jag för mig) enligt rekommendation från personal på Röda Stjärnan. Resulterar detta i att "problemet" du nämner med en för svag fjäder "inte existerar" och man kan hoppa på en 90/100-fjäder?

Vilka slags problem har du hört talas om ang Evike?

Pogostarter
Inlägg: 4
Blev medlem: ons aug 22, 2012 12:44 pm

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av Pogostarter »

Hallå igen!

Nu efter lite uppborrning så matar min AK5C helt perfekt med originalmagasinet, men när jag sätter in ett ASG midcap-mag så måste jag var 10e kula bumpa till magasinet för att man ska höra det där "fjäderljudet". Antingen så måste jag göra detta eller trycka in magasinet konstant med vänsterhanden för att den ska mata felfritt. Kan det vara så att det helt enkelt är dåliga magasin? Har någon haft liknande erfarenheter?

Kan det vara så att om jag tvingar ner gearboxen i framkant, så "accepterar" den magasinen lättare? Är som sagt nybörjare på detta och är väldigt nära på att beställa hem ett par nya magasin, men vill kolla med ni som kan lite först. :)

maximillian
Inlägg: 316
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:56 pm

Re: Sv: AK5 Airsoft

Inlägg av maximillian »

Bra och bra..... Skrev i någon tråd förra året om hur jag gjorde, men kort sagt gjorde jag såhär.

Skruva lossa kolven och dela bössan så du har överdelen i ena handen och underdelen med Gearboxen kvar i i andra.

Mellan Gearboxen och lådan, dvs hela den metallklumpen som Pistolgrepp och Gearbox sitter i, sitter det en metall hylsa som kolvskruven går igenom.

Denna hylsa är boven i dramat, den är ett par mm för kort och tillåter Gearboxen att dras bakåt samt tippa uppåt i framkant.

Jag tog en liten bricka som man finner på en Gipsexpander och limmade fast på denna.
Håll koll på vilken sida av hylsan den lilla skåran är på, har FÖR mig att den ska sitta med skåran bakåt.
På den del av hylsan som vetter mot Gearboxen ska du limma brickan.

När brickan är på plats så knackar du kärleksfullt men bestämt ned hela klabbet ( alltså hylsan med bricka ) på plats och smackar ihop hela bössan, börja med kolven så du ser att allt lirar...

Pogostarter
Inlägg: 4
Blev medlem: ons aug 22, 2012 12:44 pm

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av Pogostarter »

Nu får jag nog känner jag. Har provat alla lösningarna och bössan vägrar börja mata (iallafall med ASG-maggen, originalmagget går fortfarande) och har dessutom börjat mata upp två kulor. Vad kan jag ha kommit åt som har orsakat detta?

De lösningar jag har provat:

1. Borrat upp hålet till 6.4mm.
2. Fäst kolven i en kortare skruv och mutter istället för i motorn (som då reser sig).
3. Tvingat ner gearboxen i framkant (har dock avvecklat den lösningen nu).

Finns det något mer man kan göra? I värsta fall, kan jag lämna in den någonstans hos någon butik/verkstad som kan dessa problem och inte är alltför dyra?

Jättetack för all hjälp jag har fått i denna tråd!

Pogostarter
Inlägg: 4
Blev medlem: ons aug 22, 2012 12:44 pm

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av Pogostarter »

Det låter helt troligt enligt mig. Tror du att det finns någon bra och smidig lösning på detta?

700mb
Inlägg: 295
Blev medlem: fre jun 22, 2012 11:09 am

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av 700mb »

De ska ha bra kundsupport har jag hört, skicka ett mejl om den specifika delen så kan de nog lösa det.

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av Kocken149 »

Mad bulls röda och blåa gummin är bra, ta hem H-spacer när du ändå är igång.

Skriv svar