AK5 Airsoft

Thiger_84
Inlägg: 6
Blev medlem: sön jul 29, 2012 12:00 am

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av Thiger_84 »

Ska kika på det. Tackar för info! :D

[KAS]Björn
Inlägg: 206
Blev medlem: mån jun 04, 2012 3:14 am

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av [KAS]Björn »

jag bytte ut sprinten som håller handgarden mot en M4:ra sprint jag hade liggandes fast en längre insex skruv fick nyttjas drog åt och nu är den stabil, ja den är stenhård ;)
Helvetes! Den där är ju stenhård!

themetalpope
Inlägg: 134
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:30 pm

Re: Sv: AK5 Airsoft

Inlägg av themetalpope »

Vet att det är annat cylinderhuvud i v.2:an. Som är mycket tätare än föregående.
SST- Vi är inte bra men vi har jävligt skoj

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1970

Wrim
Inlägg: 57
Blev medlem: ons feb 12, 2014 3:19 pm

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av Wrim »

Är det någon som funderar på att köpa AK5D när den kommer ut?
Bild

Vad tror ni om fördelarna/nackdelarna med en kortare bössa?

[KAS]Björn
Inlägg: 206
Blev medlem: mån jun 04, 2012 3:14 am

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av [KAS]Björn »

jag vill ha den men min fru tycker inte jag ska ha en
då jag äger en C så kan jag iof förstå henne
Helvetes! Den där är ju stenhård!

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av JonathanRL »

Jag som är ett stort fan av korta bössor överväger att införskaffa D. Handlar bara om ekonomi.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Pogostarter
Inlägg: 4
Blev medlem: ons aug 22, 2012 12:44 pm

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av Pogostarter »

Hallå folket!

Det är såhär att jag har nyligen fått hem en AK5C, vilket är min första riktigt riktiga bössa (hade en billig M4 för ett par år sen när jag körde lite airsoft) och den lider av det klassiska matningsproblemet.
Den fungerar hyfsat bra med magasinet som följde med, men när jag testar att använda magasinen jag köpte till så fungerar den nästan inte alls om jag inte lossar kolven rejält. Den skjuter då hyfsat bra, men kolven wobblar så extremt att det inte känns bra.

Magasinen jag använder är dessa:
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=17126

Om någon har erfarenhet av dessa magasin och vet att de rentav inte fungerar bra med AK5C så vore det kanon om den berättade det.

Efter att ha läst tråden så verkar det som att det finns lite olika sätt att ta sig an problemet:

1. Borra från 6.02-6.04
Jag har testat att "kona" upp hålet lite, och det verkade som att detta hade en positiv påverkan på bössan. Den matar lite bättre, men jag behöver fortfarande ha kolven relativt löst.
Låter det som att jag borde köra vidare på detta och borra upp hålet?
2. Byta kolvskruven
Är det möjligt att helt enkelt byta ut kolvskruven till en kortare skruv utan att göra någonting annat? Jag förstod inte riktigt guiden tidigare här (detta är första gången jag mekar bössa, inte helt van med alla benämningar och har inte grundförståelsen för mekanismen i en AEG), så frågan är om det helt enkelt bara är att byta ut den till en kortare?

Vilken av dessa lösningar anser ni är bäst?
1. Borra hålet
2. Byta kolvskruven
3. Köpa nya magasin
4. En kombination av lösningarna?

Vore väldigt tacksam för svar! Är som sagt helt grön på bössmekandet. :)

[KAS]Björn
Inlägg: 206
Blev medlem: mån jun 04, 2012 3:14 am

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av [KAS]Björn »

jag skulle hälre shimsat mellan boxen och den dära distansröret som sitter där! som spänner gearboxen bak mot kolven!
Helvetes! Den där är ju stenhård!

700mb
Inlägg: 295
Blev medlem: fre jun 22, 2012 11:09 am

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av 700mb »

Version 2 är bara en liten plastbit på hopen, allt annat är som version 1. Ifall du känner att du måste ha ver 2 så kan man köpa en ny hop som är v2 http://shop.ehobbyasia.com/upgrade-part ... c-aeg.html

Vad man kan göra med gearboxen är att byta cylindern och cylinderhuvudet, valfri model jag har t.ex en i aluminium. Fjädern bör du byta då original är typ 120/130, pistongen samt pistonghuvudet kan du byta om du vill till någon som inte läcker luft, material på pistongen/pistonghuvudet gör det samma. Jag kan inte rekommendera att köpa 11.1 lipo som G&G säger att man ska ha, ROF blir hög och ifall du har en 85/90 fjäder kan du få pistongras ifall du inte har en highspeed-setup. Ungefär det här, mblock lär du inte behöva ifall du kör på 100/110 fjädrar.

Andra rekommendationer förutom gearboxen är att köpa en kortare kolvskruv samt sätta en mutter istället där kolven vilar imot, jag har t.ex svetsat på en mutter på plattan som håller fjädern till manöverhandtaget. Byt till en hårdare fjäder till magrealeasen, jag tappade 2/3 mag innan jag bytte till en som är dubbelt så hårdare.

Tror jag har nämt det mesta nu iafall :lol:

B4rret
Inlägg: 5
Blev medlem: mån mar 17, 2014 6:09 am

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av B4rret »

700mb skrev:Version 2 är bara en liten plastbit på hopen, allt annat är som version 1. Ifall du känner att du måste ha ver 2 så kan man köpa en ny hop som är v2 http://shop.ehobbyasia.com/upgrade-part ... c-aeg.html

Vad man kan göra med gearboxen är att byta cylindern och cylinderhuvudet, valfri model jag har t.ex en i aluminium. Fjädern bör du byta då original är typ 120/130, pistongen samt pistonghuvudet kan du byta om du vill till någon som inte läcker luft, material på pistongen/pistonghuvudet gör det samma. Jag kan inte rekommendera att köpa 11.1 lipo som G&G säger att man ska ha, ROF blir hög och ifall du har en 85/90 fjäder kan du få pistongras ifall du inte har en highspeed-setup. Ungefär det här, mblock lär du inte behöva ifall du kör på 100/110 fjädrar.

Andra rekommendationer förutom gearboxen är att köpa en kortare kolvskruv samt sätta en mutter istället där kolven vilar imot, jag har t.ex svetsat på en mutter på plattan som håller fjädern till manöverhandtaget. Byt till en hårdare fjäder till magrealeasen, jag tappade 2/3 mag innan jag bytte till en som är dubbelt så hårdare.

Tror jag har nämt det mesta nu iafall :lol:
Tack för svaret!

Så du säger alltså att man inte behöver köpa en ver 2 hop up? (verkar bara hitta den på eHobby och där är den slut)

Vad tror ni om dessa delar? Konstruktiv kritik uppskattas :)
Cylinder: http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... &view=info
2
Fjäder: http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... w_choice=c

Är det bättre/smidigare att ha cylinderhuvudet eller pistonghuvudet i plast? Jag tänker att man kan "välja" var man vill ha sitt eventuella ras. Skepparn skriver tidigare i den här tråden (sida 15) att pistonghuvudet bör vara i plast.

Sen hittar jag inte några magrelease-fjädrar, men kanske letar dåligt... ^^

Skriv svar