AK5c med "jänkar"-kit

harlekin
Inlägg: 286
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:18 pm

Re: AK5c med "jänkar"-kit

Inlägg av harlekin »

http://i.imgur.com/vVqq3u6.jpg.jpg

Är detta satsen med förstoring? :)
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: AK5c med "jänkar"-kit

Inlägg av Stag »

Intressant läsning OllesBror! Lägg gärna upp bilden på aimpoint med hack i, det vore lite småkul att se...

Tackar för all matnyttig info pojkar (och eventuella flickor), fick veta bra mycket mer än jag väntade mig. :)
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Boogieman
Inlägg: 311
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:56 am

Re: AK5c med "jänkar"-kit

Inlägg av Boogieman »

Harlekin, ja det är det.
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

Löjtnant
Inlägg: 57
Blev medlem: sön jul 15, 2012 1:39 pm

Re: AK5c med "jänkar"-kit

Inlägg av Löjtnant »

Mitt aimpoint är också väldigt sönderhackat, ska försöka lägga upp en bild vid ett senare tillfälle.
Occurrit militibus fatum

Grim
Inlägg: 163
Blev medlem: tor maj 17, 2012 9:50 pm

Re: AK5c med "jänkar"-kit

Inlägg av Grim »

Jag hittar två fel på den bilden :P att fatta de främregreppet på de sätten är som att hålla i pungen när man pissar.... Helt j*vla meningslöst och aimpointen sitter lite väl långt fram, ak5 top rails sista 3 eller 4 fästen ligger fritt utan ett fäste till överbeslaget vilket leder till att siktet skakar lite vid avfyrning.... Nördigt?
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "

Boogieman
Inlägg: 311
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:56 am

Re: AK5c med "jänkar"-kit

Inlägg av Boogieman »

Ja, han måste flytta tillbaka det ett snäpp så att klacken ligger bakom skruven till railen. Fett nördigt, men fett korrekt ;)
Tyvärr lärs det på många håll i FM ut att man ska greppa så, förmodligen på grund av okunnighet hos instruktörerna.
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: AK5c med "jänkar"-kit

Inlägg av Stag »

Inte bara inom FMV.. Det ser likadant ut lite varstans verkar det som. Påpekar man då t.ex thumb break method så säger de flesta bara "Äh, jag har alltid gjort såhär, det funkar jättebra." .... Suck.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Boogieman
Inlägg: 311
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:56 am

Re: AK5c med "jänkar"-kit

Inlägg av Boogieman »

Med tanke på att jag under sommaren hade en tämligen lång diskussion med en instruktör mitt under en skjutning om C-greppet så förstår jag vad du menar :)
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

OllesBror
Inlägg: 44
Blev medlem: lör aug 11, 2012 6:44 pm

Re: AK5c med "jänkar"-kit

Inlägg av OllesBror »

Namasfnlös.png
Hylsor som studsat emot aimpointen och lämnat jack efter sig,

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: AK5c med "jänkar"-kit

Inlägg av Stag »

Åfan.. Att det var så illa visste jag inte.

Påverkar det funktion eller är det bara scars?
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Skriv svar