AK5c med "jänkar"-kit

Jesus
Inlägg: 69
Blev medlem: mån jun 11, 2012 5:09 pm

Re: AK5c med "jänkar"-kit

Inlägg av Jesus »

Enligt min erfarenhet är det bara scars. Min GC i värnplikten drog en KLAS rätt i siktet i ren frustration första veckan (även om vederbörande siktade på en rot...), det blev ett stort jack i siktet, men det fungerade prickfritt resten av tjänstgöringstiden!
SIC ST36
Arrangör av Hearts and Minds

"Får jag lov att formulera en egen tumregel? "Formulera inga tumregler inom områden inom vilka man inte har utbildning inom."" - MikeKilo

Boogieman
Inlägg: 311
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:56 am

Re: AK5c med "jänkar"-kit

Inlägg av Boogieman »

Det där är bara kosmetiska skador. Visa mig en Ak5C så ska jag visa dig ett Aimpoint med märken från tomhylsor.
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

OllesBror
Inlägg: 44
Blev medlem: lör aug 11, 2012 6:44 pm

Re: AK5c med "jänkar"-kit

Inlägg av OllesBror »

På siktet blir det bara kosmetiska skador, men det har hänt mer än en gång att hylsan studsat tillbaks in i mekanismen med eldavbrott som följd, varav en gång landade hylsan bakom slutstycket och klämdes fast något fullständigt horribelt.

Jesus
Inlägg: 69
Blev medlem: mån jun 11, 2012 5:09 pm

Re: AK5c med "jänkar"-kit

Inlägg av Jesus »

Så sant! Har sett ett annat riktigt freak-eldavbrott som följd av den placeringen, hylsan vände och åkte in i patronläget "bakochfram", det renderade en del svordomar från skytten i fråga. Efter det flyttade vederbörande för övrigt bak rödpunkten med resonemanget "hellre något mindre synfält än ihjälskjuten p.g.a. eldavbrott..."
SIC ST36
Arrangör av Hearts and Minds

"Får jag lov att formulera en egen tumregel? "Formulera inga tumregler inom områden inom vilka man inte har utbildning inom."" - MikeKilo

Skriv svar