SSG/SIG - SOG

mouse
Admin
Inlägg: 225
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:02 am

Re: SSG

Inlägg av mouse »

Jo lite. Tråden handlade ju om SSG oavsett om de finns kvar eller ej.

Men kanske borde någon starta en SOG tråd att avhandla?
"mmm, kanelbullar. FAN, vet ju inte vad kanelbullar betyder! HELVETE!!"
"Har du något i kakfickan?..... KARTFICKAN!"

Nya affärsredovisningar
Youtube kanal
Instagram

Grim
Inlägg: 163
Blev medlem: tor maj 17, 2012 9:50 pm

Re: SSG

Inlägg av Grim »

Ska inte behövas tror jag, SSG och SOG är exakt samma sak bara lite större ;) Exakt samma män och utr.
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "

Färnström
Inlägg: 69
Blev medlem: sön jun 17, 2012 2:31 pm

Re: SSG

Inlägg av Färnström »

Finns det någon som kan ge bra info på vad dessa killar har för västar nu mera? Används sv2k eller är det en någon annan? Vet att det är svårt att få fram info om deras utrustning men någon kanske har ett hum?

Får titta över g36k, vad för RP/sikte används? De bilderna som är referens här har några år på nacken nu mera så.
I don't know how World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones - Albert Einstein

MiRV
Inlägg: 7
Blev medlem: tis maj 22, 2012 7:47 pm

Re: SSG

Inlägg av MiRV »

Utan att vara 100% skulle jag säga att deras tilldelade väst är Stridsväst 08/12, samt att dom har frihet att välja från den "civila" marknaden, eller vad man nu ska kalla den.
My Heart knows only Virtue, My Blade defends the Helpless, My Might upholds the Weak, My Words speak only Truth, My Wrath undoes the Wicked

Färnström
Inlägg: 69
Blev medlem: sön jun 17, 2012 2:31 pm

Re: SSG

Inlägg av Färnström »

Så, teoretiskt sätt, ska man efterlikna SOG, så är det g36k, glock 17, m90, och en fungerande väst? Som grund alltså? Men helsten SV08? Går de västarna att få tag i för civilister?
I don't know how World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones - Albert Einstein

mouse
Admin
Inlägg: 225
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:02 am

Re: SSG/SIG - SOG

Inlägg av mouse »

Nej. Sv2008 har enbart dom i Afghanistan och de som skall till Afghanistan(finns enbart 800st i världen).
Sv2012 är i produktion.
"mmm, kanelbullar. FAN, vet ju inte vad kanelbullar betyder! HELVETE!!"
"Har du något i kakfickan?..... KARTFICKAN!"

Nya affärsredovisningar
Youtube kanal
Instagram

Färnström
Inlägg: 69
Blev medlem: sön jun 17, 2012 2:31 pm

Re: SSG/SIG - SOG

Inlägg av Färnström »

Okej, missat det, vet att de är på väg ut, men trodde det fanns förband i sverige som fått dem också :-) vad är det:-)som gäller i sverige i så fall för SOG? Sv2k?
I don't know how World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones - Albert Einstein

Opus
Inlägg: 127
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:04 pm

Re: SSG/SIG - SOG

Inlägg av Opus »

Spelar inte som svensk så är inte expert men här får du några tips...bättre bilder kan du säkert googla fram men orkar inte leta mer ! :P

Bild
På första bilden ser man bland annat denna, fast i woodland camo...ser ju även ut som om personen som skakar hennes hand, bär stridväst 2k
http://www.blackhawk.com/product/Comman ... ,851,2.htm

Inte det lättaste att få tag på i just det camot, men dyker upp ibland på ebay. Moddar man den lite så passar den bra till G36 mag. En enkel och fungerade rig.
__________________________________________________________________________________________________________________

Blackhawk S.T.R.I.K.E. Commando Recon Chest Harness
Bild

Som syns på denna bilden.
Bild

Finns garanterat någon här på forumet som säljer en annars går dem att hitta för en relativt billig peng. Alternativt någon svensk återförsäljare som kan ta hem.

____________________________________________________________________________________________________________________

Sen för CQB och lite mer skydd...
http://www.blackhawk.com/product/Lightw ... 1511,2.htm

Syns på denna bilden bland annat !
Bild

___________________________________________________________________________________________________________________

FJS Överlevnadsväst från Sacci

http://www.sacci.se/public/mallar/stand ... bb=/public

http://www.sacci.se/public/images/overl ... ..stor.jpg


Kan finnas att få tag på från folk på detta forumet eller tradera tex...ha tålamod !
Dyrare alternativ, men man får plats med en hel del grejer i denna väst. Finns lite olika modeller av denna pga av årgångar och utveckling...

Finns några bilder på när dem använder en Eagle Ciras också har jag för mig...men blackhawk alternativen är väl billigast!
Bild

Lycka till...
EH5 | TF Platypus

Färnström
Inlägg: 69
Blev medlem: sön jun 17, 2012 2:31 pm

Re: SSG/SIG - SOG

Inlägg av Färnström »

Den där sista ser nästan utsom min pantec ciras väst jag har liggandes, skulle de funka? Grön, fin och sliten :D
I don't know how World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones - Albert Einstein

sabre_six_four
Inlägg: 5
Blev medlem: sön jun 17, 2012 8:13 am

Re: SSG/SIG - SOG

Inlägg av sabre_six_four »

Skickar upp en referens bild på en Diemaco C8
Diemaco C8.jpg
Och vad som gäller G36K så har jag för mig att dom lånade dom när dom var i Kongo då AK 5:orna strulade i djungeln och att man nu i Afghanistan använder sig av Canadensiska M4:or dvs Diemaco C8 samt AK5C och AK5D kan dock inte bekräfta uppgifterna med säkerhet men det finns bilder på SOG när dom är i Afghanistan.

Skriv svar