SSG/SIG - SOG

NeoHippie
Inlägg: 8
Blev medlem: lör jul 07, 2012 7:54 pm

Re: SSG/SIG - SOG

Inlägg av NeoHippie »

de var inne i lägret och "hängde", de hade inga västar på sig då men såg att många hade ett bälte som jag skulle känna igen om blue force gears soc-c bälte. men jag är inte någon gear kännare. hölter var lite blandning, allt från safariland på höft, till på lår, några liknade sepra hölster på höften. Då hade de vanliga operatör kepsar i multicam, men jag vet att de har skyddshjälm 101, (opscore kruka, det har nämts i forumet tidigare.) IR märken enligt de som börjar delas ut till FS förbanden i affe. "one inch patch" på armarna och på mössan, swe flaggor på armarna.

Runner
Inlägg: 127
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:42 pm

Re: SSG/SIG - SOG

Inlägg av Runner »

SOG kör AK5 i Affe

Sittandes längst ner till vänster
Bild

Dansken610
Inlägg: 5
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:55 pm

Re: SSG/SIG - SOG

Inlägg av Dansken610 »

Det där skulle väl kunna vara vilken soldat som helst. Men jag antar att du har någon hemlig källa?

Grim
Inlägg: 163
Blev medlem: tor maj 17, 2012 9:50 pm

Re: SSG/SIG - SOG

Inlägg av Grim »

Ganska svårt att avgöra fakta från affe bilder då folk körde på mycke egen utr i början. Tror att sog kör lite på vad som passar, säkert inget fastställt.
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "

NeoHippie
Inlägg: 8
Blev medlem: lör jul 07, 2012 7:54 pm

Re: SSG/SIG - SOG

Inlägg av NeoHippie »

på rak arm kan jag säga att det inte är någon operatör ur specialförbanden.Högst troligt IEDD alternativt någon annan enabler till skyttekompaniet.

Runner
Inlägg: 127
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:42 pm

Re: SSG/SIG - SOG

Inlägg av Runner »

Enda sättet jag kan bevisa min poäng är att be er kolla på hans personliga utrustning.Kkillen har ett annat aimpoint på bössan. + Att han har målad hjälm, bössa och mycket annat.

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: SSG/SIG - SOG

Inlägg av Namboy »

Han ser även ut att använda Blackhawks Serpa CQC-hölster. Vet dock inte om de vanliga trupperna bär sådana, bara en observation. :)
"We're surrounded. That simplifies things."

Löjtnant
Inlägg: 57
Blev medlem: sön jul 15, 2012 1:39 pm

Re: SSG/SIG - SOG

Inlägg av Löjtnant »

Hölster skaffar nästan alla eget, dessutom är det ganska varierat från regemente till regemente. Vad gäller målning av vapen, det gör ju till och med tross folket i affe..
Occurrit militibus fatum

Runner
Inlägg: 127
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:42 pm

Re: SSG/SIG - SOG

Inlägg av Runner »

Nu har jag sagt mitt. Vill ni ha källor till ett förband med hemliga medlemmar och hemliga operationer så.....ja....
De hemliga herrarna ser inte ut som i tier 1 spel i vardagens Afghanistan. Sorry att spräcka bubblan

Mvh

Grim
Inlägg: 163
Blev medlem: tor maj 17, 2012 9:50 pm

Re: SSG/SIG - SOG

Inlägg av Grim »

Siktet ser ut som de vanliga flip förstoringen, den finns ju på vanliga förband, men svårt att se på mobilen. All matriel på bilden är ju mer eller mindre standard prylar. Jag tippar på att de är ett vanligt förband och inget spercial spercial. Men som sagt sog ser nog mer ut som vanliga soldater.
Oavsätt så tycker jag att om man lägger upp bilder på Svenska soldater så borde man fimpa ansiktet.
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "

Skriv svar