SSG/SIG - SOG

majskolv
Inlägg: 63
Blev medlem: mån jun 04, 2012 9:31 pm

SSG/SIG - SOG

Inlägg av majskolv »

Tja!
Jag läste någonstans att den svenska specialstyrkan SSG använder G36c eller är jag helt fel ute? men iallafall om dom gör det kan nån hjälpa mig hitta bilder på dom för jg hadde tänkt mig tt kanske försöka slänga ihop nån look alike loadout av dom.
Mvh


EDIT:Jag hittade en bild men behöver forfarande information om inköp:

Bild

Tystnad
Inlägg: 3
Blev medlem: lör maj 26, 2012 8:38 pm

Re: SSG

Inlägg av Tystnad »

Referensbilder på SSG-operatörer som använder G36, bland annat här och här.

EDIT: Du hade redan hittat en bild själv, ser jag.

Supernaut
Inlägg: 603
Blev medlem: fre maj 04, 2012 10:26 pm

Re: SSG

Inlägg av Supernaut »

Det syns inte jättebra på denna bild, men har sett rörliga bilder där det tydligt syns att det är G36K med denna rail från B&T:
http://www.bt-ag.ch/en/manufacturing/mo ... hp?pid=503

Eadcruzher
Inlägg: 205
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:01 am

Re: SSG

Inlägg av Eadcruzher »

Har för mig att G36K är vad dom använder, samt kollar man handguarden/piplängden så är det K som förekommer på dom bilderna.

Darn it Mr Super, ya beat me to it.
Happiness is a delusion of the weak.

Affärsredovisningar

Supernaut
Inlägg: 603
Blev medlem: fre maj 04, 2012 10:26 pm

Re: SSG

Inlägg av Supernaut »


majskolv
Inlägg: 63
Blev medlem: mån jun 04, 2012 9:31 pm

Re: SSG

Inlägg av majskolv »

Tack för snabba svar ska då se om jag kan modda min G36c och sen försöka köpa lite av deras kläder men iaf ge gärna länkar på tips av deras kläder.

EDIT:Är jag helt blind eller är den här chestriggen http://www.rodastjarnan.com/stridsutrus ... -gron-9558 nästan identisk av den som SSG använde på bilden förutom att den inte är M90?

Ulvhedin
Inlägg: 19
Blev medlem: tor maj 24, 2012 9:04 am

Re: SSG

Inlägg av Ulvhedin »

De kör även Dimenco C8.
"Ingen vill slå någon som redan ligger ner o grinar!"

Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=14423

viqs
Inlägg: 222
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:29 pm

Re: SSG

Inlägg av viqs »

@ulv: Jag var rätt säker på det också. Har sett lite bilder på coolguys med reglementsvidrig utrustning och C8or, skönt att få det "bekräftat" från fler håll.
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

majskolv
Inlägg: 63
Blev medlem: mån jun 04, 2012 9:31 pm

Re: SSG

Inlägg av majskolv »

Ok nån som ver var jag kan skaffa en C8?

Grim
Inlägg: 163
Blev medlem: tor maj 17, 2012 9:50 pm

Re: SSG

Inlägg av Grim »

Vill inte vara den som är den men varken SSG eller SIG finns längre, idag är dom sammanslagna under namnet SOG ;)

Nu har man vunnit dryghets tävlingen på forumet antar jag :P
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "

Skriv svar