Kroppsskydd 90A användandet

700mb
Inlägg: 295
Blev medlem: fre jun 22, 2012 11:09 am

Kroppsskydd 90A användandet

Inlägg av 700mb »

Kroppsskydd 90A är som ni säkert vet standard skyddet som gers ut bland våra soldaterna, skyddet beskrivs som många som jobbigt pågrund av värmen, vikten och att den inte stoppar kulor utan endast splitter.
Varför jag tar upp detta beror på att jag undrar om någon inom airsoft spelar med skyddsvästen då den är relativt dyr och svår och få tag på om man inte jobbar inom fm.
Är medveten om att andra airsoftare spelar med skyddsvästar som t.e.x plate carriers eller ryssarna med en synlig skyddsväst under stridsvästen. Den svenska varienten syns därimot inte då den är under fältjackan
(om man inte räknar med 94/K) och under strid är man mer eller mindre den enda som märker av skyddsvästen.

Med tanka på att vissa spel så är det förlängd bleedtime om man använder skyddsväst/hjälm så kan man lika gärna använda en amerikansk skyddsväst då den är som poängterat inte syns under jackan förutom underlivsskyddet.

Kort och gott använder någon kroppsskydd 90A och framförallt varför? känslan, impression eller skydda dig mot 6mm airsoft kulor.


Källa: http://www.soldf.com/kroppsskydd90a.html
off-topic Min första trådstart Woho :lol:

maximillian
Inlägg: 316
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:56 pm

Re: Sv: Kroppsskydd 90A användandet

Inlägg av maximillian »

Inom mitt lag gör vi det inte.

Även om vi kör impression så har vi av tillgänglighets samt kostnads skäl valt bort just kroppsskyddet.

Kether
Admin
Inlägg: 999
Blev medlem: lör maj 05, 2012 7:11 pm

Re: Kroppsskydd 90A användandet

Inlägg av Kether »

På dom milsim jag arrangerar ger kroppskydd 90A inget extra skydd så som svensk impression hade jag nog lämnat den hemma.

Grim
Inlägg: 163
Blev medlem: tor maj 17, 2012 9:50 pm

Re: Kroppsskydd 90A användandet

Inlägg av Grim »

Eftersom de inte ger något faktiskt skydd längre då bäst före datumet gått ut så...... Släng skiten :P
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "

Löjtnant
Inlägg: 57
Blev medlem: sön jul 15, 2012 1:39 pm

Re: Kroppsskydd 90A användandet

Inlägg av Löjtnant »

krsk 90A skyddar inte mot splitter, det skyddar mot sekundärsplitter, det är ett jävla åbäke och bör undvikas om möjligt.

Vill man vara realistisk så använd krsk 94, alternativt en snarlik platecarrier till krsk 12. Det ända egentliga användningsområdet för krsk 90A är att det håller tätt mot vind och kyla när man inte börjat svettas.
Occurrit militibus fatum

Ghost
Inlägg: 20
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:21 am

Re: Kroppsskydd 90A användandet

Inlägg av Ghost »

Finns ingen poäng med att använda det. Det kommer bara göra att du svettas mer. Så jag håller med Löjtnant, skaffa något som liknar kroppsskydd 12.

Skriv svar