MIlsimkompatibla västar ?
Re: MIlsimkompatibla västar ?
Senil: Japp, det fick jag. På listan i butiken så står det att man får med sig 2st stora flerbruksfickor, 1st duellficka och 1st benplatta sen är det dem 2 maggfickorna i olika storlekar vars namn jag inte kan i huvudet. Vänder du duellfickan upp och ned så öppnar den sig snabbt.
Jag har nu i onsdags inhandlat lösa fickor och byggt upp västen efter mina behov. Ska försöka få med mig lite bilder på västen imorgon.
(OT: Vi kan förvänta oss att kopior i M90K kommer till Surplus. Tyg och mått skall vara skickat till Kina, kan dock ta ett tag innan dem får hem det. Referens Surpluspersonal. Besvara EJ denna OT.)
Jag har nu i onsdags inhandlat lösa fickor och byggt upp västen efter mina behov. Ska försöka få med mig lite bilder på västen imorgon.
(OT: Vi kan förvänta oss att kopior i M90K kommer till Surplus. Tyg och mått skall vara skickat till Kina, kan dock ta ett tag innan dem får hem det. Referens Surpluspersonal. Besvara EJ denna OT.)
slidnert, Varg Paket
Slidnert: När jag tyckte att knäppningen på duellfickan är "fel" så jämförde jag med originalets spänne som är smidigare.
Jag kommer nog använda den som radioficka eller nått i den stilen.
OCH NEJ! det är inte en svensk ficka på bilden, jag VET (finsk faktiskt) men principen på spännet ser lika ut som den på duellfickan.

Jag kommer nog använda den som radioficka eller nått i den stilen.
OCH NEJ! det är inte en svensk ficka på bilden, jag VET (finsk faktiskt) men principen på spännet ser lika ut som den på duellfickan.

Inkommande kula har ALLTID företräde...
@Senil,
det finska fästet är lik, skitlikt t om, men där är en liten, liten detalj som skiljer det finska fästet du visar och det svenska som sitter på duellfickan. Och det är han-delen på låset som skiljer. Den smalare, övre dragtåten med plastände som ser ut som han-delen i ett sticklås - så ser inte den svenska modellen ut. Våra är bara kilformade i änden. Den låser inte fast som den finska modellen verkar göra. Våra ska bara kilas under bygeln, och när du drar i dragtåten så öppnas fickan. Enhandslösning. Den finska modellen kan, misstänker jag, behöva hjälpas lite på traven för att kunna öppnas.
det finska fästet är lik, skitlikt t om, men där är en liten, liten detalj som skiljer det finska fästet du visar och det svenska som sitter på duellfickan. Och det är han-delen på låset som skiljer. Den smalare, övre dragtåten med plastände som ser ut som han-delen i ett sticklås - så ser inte den svenska modellen ut. Våra är bara kilformade i änden. Den låser inte fast som den finska modellen verkar göra. Våra ska bara kilas under bygeln, och när du drar i dragtåten så öppnas fickan. Enhandslösning. Den finska modellen kan, misstänker jag, behöva hjälpas lite på traven för att kunna öppnas.
Så här ser min SV2K ut i nuläget.

Här kommer en liten recension. Jag är ca 178cm lång och väger ca 68kg. Så jag är ganska tanig. Jag upplevde att den satt som handen i handsken på kroppen när man spänt sidorna till max. Satt skönt och inget var i vägen. Lätt och röra sig när man har på sig västen.
Man fick en bra uppsättning fickor vid köp men eftersom jag bor nära Surplus så ville jag ha mera magasinfickor. Som ni ser på bilden så har jag kompletterat med lite övriga fickor. Som man har hört av några att det är lätt att överlasta västen, kände jag att det stämde ganska bra.
Ben plattan är jag för smal för att använda. Jag ska fundera på en modd så den passar. Den är ej med på bild.
Kan bara säga att den var helt klart värd pengarna och jag är mycket nöjd!

Här kommer en liten recension. Jag är ca 178cm lång och väger ca 68kg. Så jag är ganska tanig. Jag upplevde att den satt som handen i handsken på kroppen när man spänt sidorna till max. Satt skönt och inget var i vägen. Lätt och röra sig när man har på sig västen.
Man fick en bra uppsättning fickor vid köp men eftersom jag bor nära Surplus så ville jag ha mera magasinfickor. Som ni ser på bilden så har jag kompletterat med lite övriga fickor. Som man har hört av några att det är lätt att överlasta västen, kände jag att det stämde ganska bra.
Ben plattan är jag för smal för att använda. Jag ska fundera på en modd så den passar. Den är ej med på bild.
Kan bara säga att den var helt klart värd pengarna och jag är mycket nöjd!
slidnert, Varg Paket
Har du nån prislista över extrafickorna ?
Inkommande kula har ALLTID företräde...
Stor flerbruksficko: 250-300kr (om jag minns rätt)
Duellficka: 180kr (har köpt en löst)
Liten magasinficka: 200kr (om jag minns rätt)
Stor magasinficka 200kr (har köpt en löst)
Duellficka: 180kr (har köpt en löst)
Liten magasinficka: 200kr (om jag minns rätt)
Stor magasinficka 200kr (har köpt en löst)
slidnert, Varg Paket
Det är väl fortfarande inte en stor magasinficka? Liten flerbruksficka är väl rätta namnet? 

Sandbox Heroes | Sierra Lima
Jag vet inte exakt namnet på den fickan så jag skrev vad jag misstänkte att folk skulle förstå. 

slidnert, Varg Paket
Nån som vet om västarna kommer fortsätta säljas? eftersom det står att det endast finns i begränsat antal på blocket http://www.blocket.se/alvsborg/ALE_Stri ... 481459.htm
Mini-14 projekt tråd http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 26&t=23022
Star Wars E11 blaster https://airsoftsverige.com/forum/viewto ... 26&t=38888
Star Wars E11 blaster https://airsoftsverige.com/forum/viewto ... 26&t=38888