AK5C - Tillbehör

Collins

Re: AK5C - Tillbehör

Inlägg av Collins »

Boogieman skrev:Klistermärkena med streckkod ska ju pillas väck, de är bara för förrådspersonalen. ;)
Det var ju konstigt, dem där ser jag nämligen hela tiden både på övningar här hemma och på bilder från affe ;)

Boogieman

Inlägg av Boogieman »

För att ingen pillar väck dem ;)
Men som sagt, vapennumret finns graverat på vapnet, streckkoden är för förrådet.
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

Collins

Inlägg av Collins »

Jo men då sitter ju ändå klisterlappen där och det är sådana jag letar efter, bör att gå att trycka upp själv om man har en sådan maskin. Är det någon som har en bra bild och mått på dem?

Runner

Inlägg av Runner »

Du vill alltså ha streckkoden som man inte ska ha på sit vapen för att se true ut?
Är det så noga bara för att man gör en impression? Frågar för att jag inte vet

Löjtnant

Inlägg av Löjtnant »

Det finns ingen skriven regel på vad som ska göras med steckkoden, men majoriteten behåller den.
Bild
Occurrit militibus fatum

Runner

Inlägg av Runner »

Jo jag tror faktiskt det gör det. Eller att det står att streckkoden är till för att förrådet ska kunna scanna in ditt vapen och att lappen bör tas av för att hela lådan ska få samma slitage (löjligt men endå)

I min erfarenhet tas den av. Den fyller inget som helst syfte

Butcher82

Inlägg av Butcher82 »

Denna diskussionen är ju så onödig som det bara finns, vissa tar av lappen vissa gör det inte. Det finns inte styrt någonstans om hur det skall göras det är som sagt upp till var och än, jag tycker vi lägger ner detta meningslösa ämnet och återgår till det tråden handlar om.
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

Runner

Inlägg av Runner »

Det är ju uppenbarligen väldigt viktigt då en medlem av forumet efterfrågar information.
Sen finns det kanske olika ingångsvärden på olika förband....på Amf tar man av dem. Punkt slut

Butcher82

Inlägg av Butcher82 »

Ta det inte så personligt lilla vän, han efterfrågade ifall någon kunde ge han mått på streckkodslappen inte ifall de ska eller inte ska sitta på bössan. Sen ifall Amf väljer att pilla bort lappen är upp till dem, detta medför dock inte att det är reglementsstyrt att lappen ska tas bort och ska jag vara ärlig så har jag under mina 9 år inom FM aldrig hört ett befäl tvinga någon eller ens sagt att man ska ta bort lappen på vapnet inte ens under min värnplikt blev jag tvingad till detta.

Som sagt meningslös diskussion då man gör olika på olika förband, det är det enklaste svaret men kan ge till hela denna diskussionen.
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

Runner

Inlägg av Runner »

Bra då kom vi fram till samma sak stora vän, olika på olika förband

Skriv svar