Den svenska ir patchen

700mb

Re: Den svenska ir patchen

Inlägg av 700mb »

Ups otur :( Här berättar iafall någon att han fick sina ifrån ett forum från usa http://forum.soldf.com/topic/7502-nya-prylar/page-110

Löjtnant

Inlägg av Löjtnant »

Stämmer bra, P7 har haft den på ett av kompanierna.

Det finns fem (kanske sex) olika versioner av den svenska ir patchen, som alla tillverkas av ett företag i USA. Men av uppenbara skäl så finns det restriktioner om vad som får säljas till civila.

Bild
Bild
Bild
Occurrit militibus fatum

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

Hmm, Löjtnant .. Jag är nog inte den skarpaste kniven i lådan då, kan du förklara dessa uppenbara skäl?
CTR EP3 Championship White, nuff said

Löjtnant

Inlägg av Löjtnant »

Eftersom det är ett medel för att effektivt identifiera egen trupp som aktivt nyttjas av försvarsmakter i missionsområden runt om i världen, kan det vara känsligt vem man säljer det till. Självklart ligger det på tillverkaren och återförsäljaren hur produkterna hanteras. Oftast när kunden är till exempel en försvarsmakt, statligverksamhet eller liknande så förbjuder man tillverkaren att sälja produkten till någon annan, eftersom den i till exempel detta fallet, förlorar sin mening.
Det är väldigt vanligt att produkter av den naturen är restrikterad från den civila marknaden, speciellt om det utgör en risk mot någon om det hamnar i fel händer (t.ex. sikten, optik, tändanordningar osv.)

"Because of the sensitive nature of the products they are only available to military, law enforcement, and civil servants."

Det finns ingenting som säger att du inte får ta kontakt med dem och försöka köpa deras produkter, det kan vara värt ett försök och de har säkert en bättre förklaring på varför det är som det är.

Jag hoppas att det inte blev ett allt för luddigt svar.
Occurrit militibus fatum

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

Tack för det utförliga svaret, ska göra ett försök

Löjtnant

Inlägg av Löjtnant »

Infrared Tools

Infrared Tools LLC
2147 Priest Bridge Dr, Suite 9
Crofton, MD 21114

http://infraredtools.com/

Det är företaget som tillverkar dem, de har en svensk "återförsäljare" och refererar till denna;

ArmaTech AB
+46 300 300 62
Occurrit militibus fatum

Im1spetnaz

Inlägg av Im1spetnaz »

Se till dock att de inte hamnar i fel händer, sånt får fan inte hända, speciellt när det är sånna här viktiga saker, hände bla att talibaner fått tag på sånna ir patcher från USA och kunnat göra eldöverfall på amerikansk trupp i mörker osv, se till att detta inte händer för svenskarna utomlands.

Mitt tips är att du istället fixar en svart/grå patch som liknar en IR patch istället.

Mvh Robin

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

Ja.. Altså jag varken känner talibaner,terrorister eller ens extrempolitiska svenskar.. Du behöver inte vara orolig.. Ska man resonera som du gör så ska man inte köpa eller sälja uniformer eller magasinfickor då dessa kan sitta på individer som kan göra eldöverfall på ljusa dagen. Men point taken ska inte sälja vidare patchen till aq, shabab eller någon annan av grabbarna

6 juli 2013, 22:15:

Av intresse nu bara.. Källa på att ir patchar haft en avgörande roll i eldöverfall mot amerikaner?

6 juli 2013, 22:25:

Hittade skrivelser! . Även uniformer :/ men men förstör den när mitt intresse svalnar OM jag får tag i den

Protiwa

Inlägg av Protiwa »

Meddela hur det går. Jag är också intresserad av de båda varianterna med "SWE" på.

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

I Will! .. Bara du inte är aq eller alshabab ;)

Skriv svar