Hej gott folk.
Det är så att jag är 194 cm lång och väger 107 kg (det går upp och ner mellan 105-110 kg).
Jag har redan försvarets jacka som är 190/85 och den passar jättebra, inga problem att få plats med några tröjor under om man vill.
Frågan är om jag köper M90 byxor (INTE försvarets) som är 190/95, kommer dom passa ändå?
M90 byxor
Re: M90 byxor
De kan passa, det beror lite på ditt midjemått och tillverkaren av byxor. Jag har fått ut byxor i samma storlek men som varit olika stora i midjan. ALEs kopior på fältbyxa 90 är lite större i storlekarna, de kanske skulle passa. Beställ flera storlekar och returnera de som inte passar.
Det är ett begagnat par byxor jag tänkt köpa för att spara ca 250 kr.
Kanske ska skippa det ändå. :/
Det börjar sina i lekbudgeten.
Kanske ska skippa det ändå. :/
Det börjar sina i lekbudgeten.

-
Min erfarenhet säger åk och prova. M90 storlekar verkar diffa beroende på tillverkare. Jag använder 180/75 i byxor och 180/65 i fältskjorta. 75an i skjortan satt som ett tält på mig med en vikt på 72
Jag bor på Gotland, så att åka och prova finns inte i budgeten.
Men jag gör nog som Adepteon tipsade och beställer flera par och skickar sedan tillbaks det som inte passar.
Men jag gör nog som Adepteon tipsade och beställer flera par och skickar sedan tillbaks det som inte passar.