Förslag på snygg gear

Marcules
Inlägg: 256
Blev medlem: tis aug 12, 2014 9:41 pm

Förslag på snygg gear

Inlägg av Marcules »

Hello. Jag fick med en PLCE med några fickor i ett köp och någon slags väst som jag antar ska se ut som ett kroppsskydd. Som jag förstått det så var PLCE:n standard för de flesta Brittiska styrkor fram tills den ersattes av Osprey:n? Men har SF som SAS använt den, och i så fall, mellan vilka årtal? När jag googlar får jag upp bilder som skulle kunna vara SAS med PLCE:n på, men min kunskap om brittiska förband är inte tillräckligt bra för att avgöra vad som syns på bilderna. Så om någon sitter inne med kunskap och kan berätta lite om vad man skulle kunna göra för coolt med PLCE:n så vore det väldigt uppskattat.

Vad jag kan avgöra från bilder så är bältet och sexpunktsselen och en flerbruksficka standard issue. Däremot är det tre stycken dubbel(trippel?)magasins fickor med som dels har en annan ton i dpm kamouflaget och dels är märkta annorlunda. På dem står det "Arktis 44-1392-201614" är det någon slags eftermarknadsficka eller är det också issue, fast från annat år, eller är det bara någon random kopia?

Som sagt, alla svar uppskattas, tack på förhand!
-:Skogsfrisk:-