Soldier 95 DPM - stor storlek

Pictus
Inlägg: 1
Blev medlem: fre jan 03, 2014 6:10 pm

Soldier 95 DPM - stor storlek

Inlägg av Pictus »

God kväll!

Jag började med airsoft för inte allt för länge sen. Men nog länge för att veta att jag vill fortsätta med detta.
Och då vill man ju gärna se och vara anpassad lite mer till sporten. Pratar om uniform.
Mina kompisar valde Multicam, men jag tycker inte att den passar in riktigt om man kör i skogslik miljö.
Tänkte först M/90 för det är jag bekväm i men valde bort den pga att jag inte vill vara för lik/misstas för FM.

Efter mycket tittandet och tvekande så beslutade jag för brittisk soldier 95 DPM.
Men när jag började leta storlekar så säljer alla bara för små. Kan även jag som missförstår alla storlekar också.
Så nu vänder jag mig till er, de flesta av er har hållt med det här mycket längre och är erfarna när det gäller såna här saker.

Mina storlekar.

Längd: 195cm
Armlängd: 65cm
Bröstvidd: 102cm

Innersömn längd: 75cm
Midjemått: 95cm
Stussvidd: 110cm

Så om någon av er har liknande storlekar och/eller sett brittisk DPM i dem storlekarna så snälla låt mig få veta det.

Mvh
~Pictus

Protnev
Inlägg: 104
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:24 pm

Re: Soldier 95 DPM - stor storlek

Inlägg av Protnev »

Lätt! Här har du en förklaring till deras NATO storlekar. De är inte så exakta med storlekarna utan det är bara att avrunda och finna den närmsta som verkar passar, så passar det. Smockstorlek för en som är 195cm lång med 102cm i bröstvidd blir ju då en 190/104 storlek. Att hitta DPM är verklingen ett av de enklaste att hitta. Hela ebay och varje brittisk överskott/friluftbutik har dem inne. Lycka till

http://www.rvops.co.uk/AdditionalDepart ... NATO-Sizes
Omnia dicta fortiora si dicta Latina

Skriv svar