En dröm om PRC 343 samt TA01 lösning

Protnev
Inlägg: 104
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:24 pm

En dröm om PRC 343 samt TA01 lösning

Inlägg av Protnev »

Så, jag vet att det finns några här, ehm baggers, som har en PRC 343 och 152. Min dröm är om det går att plugga in dem med en dual PTT med NATO pins och använda wireless PTT till 152?

Angående TA01 då. Finns det något billigt alternativ, under 1Kkr, till wing mountet. Just nu verkar det vara enklast att skaffa det från midway.
Docter siktet. Är det någon som testat ett som passar för skytte och som kan rekommenderas. Såklart glor jag nu på weavers variant. Det är airsoft och det borde inte behöva kosta mer än så :)

https://www.google.se/search?q=weaver+m ... 3&ie=UTF-8
Omnia dicta fortiora si dicta Latina

arne71
Inlägg: 33
Blev medlem: ons maj 16, 2012 11:32 pm

Re: En dröm om PRC 343 samt TA01 lösning

Inlägg av arne71 »

Angående wingmount til TA01 så var det en kar på Ukairsoftzone som lagde en custom utgave av denne. Kostet heller ikke veldig mye. Tror ikke han lager de lenger. Men gjør en forespørsel på nevnte forum. Godt mulig noen vil selge et til deg.

PerceptIon
Inlägg: 115
Blev medlem: tis jun 12, 2012 5:04 pm

Re: En dröm om PRC 343 samt TA01 lösning

Inlägg av PerceptIon »

Jag är den av oss i QoT som rockar 152an, och mycket riktigt går det inte att koppla den trådlösa PTTn till den externa radion via PRRen. Kanske går om man är en riktigt skarp jävel på det här med finelektronik, men är man inte det är det nog onödigt att försöka med tanke på hur jobbigt det oftast är att få tag i en NATO-ptt.

Angående wingmount så verkar det väldigt torrt med dom just nu, smidigaste lösningen kanske är att be någon fräsa till "vingarna" och fästa dom på ett vanligt mount.

Protnev
Inlägg: 104
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:24 pm

Re: En dröm om PRC 343 samt TA01 lösning

Inlägg av Protnev »

Yes Arne, har ögonen öppna på andra sidan nordsjön :) Samma ställe man letar efter selex ct-5 :)

Tack Perception. Får titta på det där med kommunikation tills jag fått hem alla småprylar ^^ Känns som att den nuvarande TEA ptt och PRC 152 ialla fall inte sticker i ögonen när det hgäller en UKSF impression.
Omnia dicta fortiora si dicta Latina

arne71
Inlägg: 33
Blev medlem: ons maj 16, 2012 11:32 pm

Re: En dröm om PRC 343 samt TA01 lösning

Inlägg av arne71 »

På nevnte forum er det en kar som kaller seg Hollywood. Han lager (støper) dummy replika av CT5. Disse kan med litt kreativitet hules ut og installeres med en ptt. Vurdere dette selv. Evt så kan du jo se på løsninger i denne linken: http://www.france-airsoft.fr/forum/lofi ... -7550.html
Senast redigerad av 1 arne71, redigerad totalt 0 gånger.

Protnev
Inlägg: 104
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:24 pm

Re: En dröm om PRC 343 samt TA01 lösning

Inlägg av Protnev »

Precis! Såg ut som han hade några inne i augusti. Jag får se efter denna löningen. Studerar nu sätt att bygga in egen PTT. Finns ju att köpa delarna löst :) Letar just nu efter en Lemo 5-pin så man kan plugga in redig bowman.

17 september 2014, 15:30:

Precis! Såg ut som han hade några inne i augusti. Jag får se efter denna löningen. Studerar nu sätt att bygga in egen PTT. Finns ju att köpa delarna löst :) Letar just nu efter en Lemo 5-pin så man kan plugga in redig bowman.
Omnia dicta fortiora si dicta Latina

Skriv svar