Vilka brittlag har vi här i Sverige?

maximillian
Inlägg: 316
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:56 pm

Re: Sv: Vilka brittlag har vi här i Sverige?

Inlägg av maximillian »

Jag som alltid trott att Green Berets var jänkarnas påhitt....

Tror nog att trådskaparen efterfrågade, vilket även skrevs tidigt i tråden, folk som satsar på impressions. Har själv spelat i DPM med en Scar till det, men skulle nog inte ha mage att kalla mig "Britt" då.

Trist att det blir en sådan soppa av en så enkel sak som ett försök att samla ihop vilka som kör en viss inriktning.

Mace
Inlägg: 240
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:33 pm

Re: Vilka brittlag har vi här i Sverige?

Inlägg av Mace »

@ Maximillian
PerceptIon skrev:Av ren nyfikenhet, vad för lag med brittisk inriktning har vi här i Sverige egentligen?
Viss skillnad på brittisk inriktning och impression...

Måste helt ärligt säga, att jag personligen tyckte det var ganska trevlig ton fram tills ditt inlägg..
Stockholm SAS
BadGuys Alliance


Min affärsredovisning -
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... hilit=Mace

maximillian
Inlägg: 316
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:56 pm

Re: Sv: Vilka brittlag har vi här i Sverige?

Inlägg av maximillian »

@ Mace

Du har helt rätt, faktiskt riktigt spydigt skrivet av mig och det var absolut inte min avsikt, ber om ursäkt för det.

Visst är det skillnad på inriktning och impression, det håller jag med om.

Men även om man spelar med viss inriktning bör det väl finnas någon form av likhet med verkligheten anser jag.

Mace
Inlägg: 240
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:33 pm

Re: Vilka brittlag har vi här i Sverige?

Inlägg av Mace »

"Men även om man spelar med viss inriktning bör det väl finnas någon form av likhet med verkligheten anser jag."

-ursäkta men citat knappen försvann-

Absolut, det är väl enligt min mening i allafall det som är signifikant för att "köra som" / ha en viss inriktning.
Stockholm SAS
BadGuys Alliance


Min affärsredovisning -
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... hilit=Mace

PerceptIon
Inlägg: 115
Blev medlem: tis jun 12, 2012 5:04 pm

Re: Vilka brittlag har vi här i Sverige?

Inlägg av PerceptIon »

Jao, jag frågade ju inte vad för brittlag med impression vi har i Sverige, utan vad för lag med brittisk inriktning vi har.

Med det menar jag att jag är nyfikna på vilka som har en del brittisk gear, brittisk inspiration, osv. Nästan allt är ju intressant för den här trådens skull då den handlar om hur många vi är i Sverige som ens är lagda åt det hållet inom airsoften.

Men skriver man själv att ens enda gemensamma nämnare med brittiska styrkor är att "DPM och MTP ligger nära om hjärtat" så kanske man är lite väl ur spår.

dariantel
Inlägg: 242
Blev medlem: tor jun 21, 2012 8:50 pm

Re: Vilka brittlag har vi här i Sverige?

Inlägg av dariantel »

Okej en förklaring verkar vilja komma fram:

Vi är ca 4 aktiva medlemmar.
Alla har DPM vissa har MTP
minst 2 har RS selar och fickor, sling, sikte, barets, ryggsäckar och annan gear.
Vi har ca 15 st L85or
L96an är för tillfället trasig.
Vi kör brittisk taktik dock med svenska inslag då det lämpar sig bättre ibland.
Vi har Duncan Falconer som vän till laget.
Vi har en Äkta green barret i laget.

MEN väldigt många av oss kör ofta med andra OD selar och andra bössor så som masada, G36, M60, SR25 mm... Vi kör ingen special forces stil.
Vi kör ingen impressionstil utan vi kör på det som fungerar bäst för oss.

Min uppfattning var att tråden ville veta vilka som körde med brittiskt tema. Om det är så otroligt viktigt med vilken gear man har för huruvida man tillåts räknas som brittisk eller inte så får nog det specificeras lite bättre vad som krävs.
Jag har inget emot att folk kör impression eller vill köra med så mycket äkta eller replicagear som det bara går, förstår absolut att vissa vill göra det. Men att säga att man inte kan kalla sig något bara för att man inte har samma krav som andra blir bara fel, och det är en lek i slutändan det vi håller på med.

Så för min del kan vi släppa allt här. Vi är britter, och ingen annan kan säga något annat i våra öron. Så låt nu tråden fortsätta med att peka på vilka olika grupperingar av människor här i sverige som kör med brittiskt tema. :D

Pitbull
Inlägg: 75
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:04 pm

Re: Vilka brittlag har vi här i Sverige?

Inlägg av Pitbull »

Wildgarlics nere i Skåne
Spelar som SFSG och precis gått över HELT till MTP

PerceptIon
Inlägg: 115
Blev medlem: tis jun 12, 2012 5:04 pm

Re: Vilka brittlag har vi här i Sverige?

Inlägg av PerceptIon »

Dariantel: Menade inte att verka dryg, men lät som att det enda brittiska ni hade var "att MTP/DPM ligger nära om hjärtat" vilket är lite väl låga gearkrav...

Pittbull: Coolt! Har ni nån sida eller några bilder?

Pitbull
Inlägg: 75
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:04 pm

Vilka brittlag har vi här i Sverige?

Inlägg av Pitbull »

@Perceptilon
http://Www.wildgarlics.se
Men tyvärr inte så många bilder på vårt nya gear och nya lagbil
Men kommer under våren

Här kommer en bild ifrån spel på Dalbybanan

[img]http://img.tapatalk.com/d/14/02/25/umepy2ub.jpg[/img]

tarmpaket
Inlägg: 18
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:53 pm

Re: Sv: Vilka brittlag har vi här i Sverige?

Inlägg av tarmpaket »

maximillian skrev:Jag som alltid trott att Green Berets var jänkarnas påhitt.....

Royal Marines Commando kan även dom kallas för green Berets
"The green beret was the official headdress of the British Commandos of the Second World War. It is still worn by members of the Royal Marines after passing the Commando Course and men from other units attached to the Marines who have passed the All Arms Commando Course"
Bild

Ingen aning om när green berets började i USA men tror nog det hållit på längre i Storbritannien

Skriv svar