Britt grundutrustning

Färnström
Inlägg: 69
Blev medlem: sön jun 17, 2012 2:31 pm

Britt grundutrustning

Inlägg av Färnström »

Har bestämt mig för vilken inriktning man vill köra på, efter flera års funderingar och velande, britt...

men vad består en grundutrustning av idagsläget??

vilket camo används nu för tiden?
Vilken väst?
Vilket vapen är mest lämpligt? L85A2? eller används andra nu mera?
Vilket sidovapen använder de?

jag har googlat runt lite, och svaren skiftar en del, en del äldre källor etc, Så denna tråd kanske kan bli sammanställningen för nybörjare som vill börja lira britt.
I don't know how World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones - Albert Einstein

Krille
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:03 pm

Re: Britt grundutrustning

Inlägg av Krille »

http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... es/page384 Lite bildref för inspiration. Själv är jag urkass på UK prylar :/ Gå bakåt en sida i taget bara ;)

PerceptIon
Inlägg: 115
Blev medlem: tis jun 12, 2012 5:04 pm

Re: Britt grundutrustning

Inlägg av PerceptIon »

vilket camo används nu för tiden?
MTP, det vill säga britternas multicam.
Vilken väst?
Osprey Mk4 i MTP
Vilket vapen är mest lämpligt? L85A2? eller används andra nu mera?
L85A2, med ris frampå, ACOG och att måla bössan lite enkelt helbrun är tr00 även det.
Vilket sidovapen använder de?
Sig P226 och G17, även fast dom inte verkar släpa runt på dom så ofta.

För att spinna vidare på vad mer för grejer dom har:
Hjälm
Mk7+MTP cover
Daypack
Någon karrimor historia (?) i MTP på runt 45 liter, minns ej exakt namn, dock verkar det förekomma egenköpta Camelbak-ryggor osv då den som är issue tydligen inte ska vara världens bekvämaste vid tyngre laster.
Skyddsglas
Googles som är issue just nu är Revision Bullet Ant, och några andra Revision-glajjor. Vet inte hur länge sen det var, det syns mest på DDPM-osprey-mk3-eran av bilder men ESS Ice och ESS Advancer förekommer med. Om inte på moderna bilder med, då dom är ganska lika och jag inte orkat spana på just det hela tiden.

tarmpaket
Inlägg: 18
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:53 pm

Re: Britt grundutrustning

Inlägg av tarmpaket »

vilket camo används nu för tiden?
MTP uniformen ska ju numera vara i PCS stilen. (även crye MTP syns oftare och oftare)
Vilken väst?
Mk4 Osprey. här kan du även komplettera med deras molle bälte om du vill ha mer magasinen på rygg / sida.
Vilket vapen är mest lämpligt? L85A2? eller används andra nu mera?
L85A2 med Rail + Acog / susat. FN minimi para, L7A2 GPMG samt deras nya sharpshooter L129A1.
Vilket sidovapen använder de?
Glock 17 har dom precis skrivit på för. kommer att bli mycket vanligare från och med i år.

En Kitlista som jag kör på med själva utrustningen

Mk7 med mtp dok + cammouflagenät och MTP skuret i bitar - Issue
ESS skyddsglasögon - eget val
PCS UBAC - Issue
45L Bergen - Issue
MK4 Osprey - Issue
Oakley Pilot gloves Tan -Issue
Tier 2 Pelvic - Issue
PCS Trousers -Issue
Blackhawk V2 knäskydd - Issue
Meindl Desertfox - Issue
detta kompleterat med en Minimi Para

Jag har inga som helst problem med 45L bergen och jag kör de flesta spelen med den på kontant men det vanligaste man ser som ersatt väskor är antingen camelbacks väskor ibland ser man även warrior assault systems väskor i tan.

Du kan kolla i länken under så får du se det mesta du kan vilja tänka dig i just utrustningsväg

http://www.army.mod.uk/documents/genera ... ooklet.pdf

Och så kan man ju avslua med lite ref
Bild

Bild

Skriv svar