ok väst/chestriggs för uksf på milsim

HubbeGubben
Inlägg: 59
Blev medlem: mån maj 07, 2012 3:54 pm

Re: ok väst/chestriggs för uksf på milsim

Inlägg av HubbeGubben »

Lite off, men samtidigt lite inom ämnet, ska ni spela SF, glöm inte att köpta till pansarblöjorna men ser på första bilden här ovanför!
At the going down of the sun
and in the morning,
We will remember them

QoT - Never there, always expected!

jofly1
Inlägg: 32
Blev medlem: fre jun 29, 2012 2:39 pm

Re: ok väst/chestriggs för uksf på milsim

Inlägg av jofly1 »

Arne, funderar på att skaffa en TT MAV, vet du om dessa används eller blivit spoted? :)

Firefly
Inlägg: 33
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:33 pm

Re: ok väst/chestriggs för uksf på milsim

Inlägg av Firefly »

De senaste grejerna som använts är Crye CPC i multicam, C2R C2RMOR i multicam och Gentex TBH-II HST (Tactical Ballistic Helmet-II High Side Trim) vilket är den hjälm som syns på Jinkys bilder i LWRC M6A2 PSD i bruk av UKSF tråden.

Alla andra riggar som du räknar upp kan du ju också använda.SOHPC i smoke green och LBT-6094RS i multicam är väl de platecarriers som använts mer generellt, framförallt SOHPC:n, JPC har ju bara synts på en bild och jag har inte hört något mer om den på diverse Brittiska forum jag hänger på, så antingen är den egenköp eller provex. SFSG använder fortfarande främst SOHPC:s.

I hjälmväg har du fyra val. Gentex TBH-II i grönt eller tan. Gentex TBH-II HST, min är grön, på de bilder jag sett har hjälmarna varit målade. Crye Airframe och Ops-Core ballistic har varit på prov men tydligen föll valet på TBH-II HST:n men de har ju använts och är good to go. På TBH-II hjälmarna så används för det mesta sen några år tillbaka hjälmöverdrag i multicam från BHI och Crye. Vanligaste NVG fästet numer är Ops-Core:s VAS shroud.

Skriv svar