ok väst/chestriggs för uksf på milsim

Firefly
Inlägg: 33
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:33 pm

Re: ok väst/chestriggs för uksf på milsim

Inlägg av Firefly »

LBT6094 är väldigt vanlig idag, killen näst längst till höger på pickupen har bedömt en på sig.

LBT6094 från samma insats som pickup bilden.
Bild

SFSG i Affe, vänster, underst BHI CHRCH, vänster överst BHI plate carrier harness, Höger Paraclete RAV05 och Paraclete RMV.
Bild

BHI CRCH, killen till vänster är Norsk, snöscootern är norsk men killen till höger är Britt, kolla CT5:an som inte används av Norrmännen plus att jag inte sett FSK med BHI chest-rigs.
Bild

En gammal klassiker som fortfarande används är ju SADF pattern 83 västen, vilket är en personlig favorit hos mig.
Bild

Mace, jag tror inte det är Arktis chest-rigs på bilderna från eliteforces UK, utan chest-rigs från Top of the range, den svarta är bedömt en ACE chest-rig II som på bilden under som också är från Irak.
Bild

Tan MOLLE chest-riggen tror jag också är en top of the range chest-rig med paraclete fickor. De två soldaterna till höger på den första bilden från eliteforcesuk har på sig ISPL västar och killen i mitten en BHI plate carrier harness.

Eagle prylar har jag aldrig sett på bild hos UKSF dock skall EPC:n ha använts väldigt tidigt i Irak och precis som Protnev skriver så är det BHI CRCH och inte EI RRV som gäller för UKSF. Arktis chest-rigs har använts också, här är en på Sgt Nightingale som är högst publik i UK idag därför är han inte Opsecad, bilden är från Irak.
Bild
Senast redigerad av 1 Firefly, redigerad totalt 0 gånger.

arne71
Inlägg: 33
Blev medlem: ons maj 16, 2012 11:32 pm

Re: ok väst/chestriggs för uksf på milsim

Inlägg av arne71 »

Ikke så mye annet enn den gamle og gode chestrigen som er "standard issue". Men siden du ikke vil ha den, så er det mye annet du kan slippe unna med.
Blackhawk chestrig, BHI recon harness, div Platatac (husker ikke hvilke). Blue Force Gear går også bra. Gjetter også på at en Arktis molle chestrig vil kunne passere under litt tvil. Det siste er kun basert på britenes tidligere "kjærlighetsforhold" til Arktis.
LBT 1961 og Mayflower HK417 rig er også sett.

Mace
Inlägg: 240
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:33 pm

Re: ok väst/chestriggs för uksf på milsim

Inlägg av Mace »

@arne71

You dont have any piqs to share where yoku can see a uksf operator with a 1961 of any sort?

I so love that rig ;)
Stockholm SAS
BadGuys Alliance


Min affärsredovisning -
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... hilit=Mace

arne71
Inlägg: 33
Blev medlem: ons maj 16, 2012 11:32 pm

Re: ok väst/chestriggs för uksf på milsim

Inlägg av arne71 »

Ganske sikker på at jeg har sett et bilde, men jeg har det dessverre ikke. Tror bildet lå på det gamle Ukairsoftzone forumet. Lbt 1961 faller nok i kategorien "private innkjøp". Samme som f.eks Mayflower, Platatac o.l.

Schh
Inlägg: 77
Blev medlem: tis maj 15, 2012 5:58 pm

Re: ok väst/chestriggs för uksf på milsim

Inlägg av Schh »

Så om jag ska byta väst så är 6094 eller JPC bättre än min gamla rav? För greenside blir det främst plce samt berghaus vulcan

Firefly
Inlägg: 33
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:33 pm

Re: ok väst/chestriggs för uksf på milsim

Inlägg av Firefly »

RAV och LBT6094 används och syns på ett flertal bilder jag sett, JPC:n finns med på en bild så den ät troligen på försök alternativt inköpt av en soldat själv. Så du kan ju använda vilken av dem du vill och ändå vara kosher, jag skulle personligen fundera kring ifall jag ville ha en väst eller en plate-carrier och sen bestämma mig för vilken jag ville köra med. Eller så kan man ju köra på båda!

Schh
Inlägg: 77
Blev medlem: tis maj 15, 2012 5:58 pm

Re: ok väst/chestriggs för uksf på milsim

Inlägg av Schh »

Tackar!

PLCE kommer som sagt användas vid mer greenside liknande spel där vi går mycket med ryggsäckarna och platecarrier kommer användas i sib osv

En fråga till innan jag är nöjd, vilken färg är mest rätt? Tycker mig se multicam men svårt att avgöra på mobilen..

Firefly
Inlägg: 33
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:33 pm

Re: ok väst/chestriggs för uksf på milsim

Inlägg av Firefly »

Paraclete RAV och SOHPC är i smoke green, LBT6094 och JPC är i multicam.

Mosquito
Inlägg: 15
Blev medlem: tor maj 17, 2012 11:14 am

Re: ok väst/chestriggs för uksf på milsim

Inlägg av Mosquito »

Firefly, du har ingen bild eller länk till en bild på en britt med LBT
In omnia paratus

Firefly
Inlägg: 33
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:33 pm

Re: ok väst/chestriggs för uksf på milsim

Inlägg av Firefly »

De bilder som jag har sett, finns redan i tråden, dels den här bilden där de två som sitter ner har på sig en multicam platecarrier som ser ut som två LBT6094.

Bild

Sen är det bilden på soldaten som bär hunden, jag har den bilden i bättre upplösning där man tydligare ser att det är en LBT6094, det skall tydligen vara en LBT6094-RS men det är mina ögon för dåliga för att kunna se.

Bild

Sen används ju fortfarande RAVs, SOHPCs och BHI plate carriers med.

Skriv svar