Sambeställning av Bloc-Post Gorka

Supernaut
Inlägg: 603
Blev medlem: fre maj 04, 2012 10:26 pm

Sambeställning av Bloc-Post Gorka

Inlägg av Supernaut »

Rysslandsvänner! Jag har kontakt med en återförsäljare som kan ordna fram Gorka-uniformer from Bloc-Post, det är alltså en av de varianter som vanligast att se på FSB och olika inrikesförband. Jag bifogar en bild till det här inlägget för att visa hur de ser ut. Ni som vet vad det är och uppskattar värdet förstår, ni andra behöver inte tjafsa i onödan.

Priset landar på c:a 1 500 kr inklusive frakt fram till dörren, en hundralapp billigare om du kan hämta den hemma hos mig i Upplands Väsby. Jag gör inte det här som affärsidkare och jag tjänar inga pengar på det, jag vill ha med fler för att leverantören kan inte göra för små beställningar från tillverkaren.

Det kommer gå till så att de som är intresserade skickar ett mail till mig om att de vill beställa en uniform samt vilken storlek de vill ha. Jag återkommer med betalningsinformation och beställningen går iväg om vecka eller så. Betalning sker senast vid lön och sedan kan vi se fram emot ett par veckors leveranstid. När uniformerna finns i min hand så skickar jag dem med postpaket till de som vill ha dem fraktade eller så får de hämta dem hemma hos mig.

Jag utfäster inga garantier mer än att jag handlat från samma leverantör tidigare med gott resultat. Om varorna mot förmodan skulle fastna i tullen så löser vi det då, men det har bara hänt mig en gång och jag har skickat efter ett paket från Ryssland minst varannan månad i snitt sen 2005.

Min email: johannes.axner@gmail.com
Storlekstabell: http://spetsnaz.su/sizes/
De storlekar som finns att beställa är 48-60 i längderna 3-6. Tänk på att det är en överdragsuniform, mät och beställ den storlek du ska ha, inte en större storlek!

Frågor på det?

5224
Inlägg: 320
Blev medlem: tis maj 15, 2012 9:30 am

Re: Sambeställning av Bloc-Post Gorka

Inlägg av 5224 »

Vet vi vilken modell det är specifikt? Den på bilden är en mix mellan Blok Post gorka 3 (jacka) och Blok Post gorka 4 (byxor) som jag förstått det.

Gorka 3
http://www.blok-post.ru/images/catalog/ ... 102%5D.jpg
Gorka 4
http://www.blok-post.ru/images/catalog/ ... 243%5D.jpg

Och det kanske är svårt att få veta, men är det i det mer gråa materialet (som i gorka 3 bilden) eller det mer gul/bruna (som i gorka 4 bilden)?

Hoppas att jag inte är för jobbig nu! :D
Non Belior Solum Melior

Supernaut
Inlägg: 603
Blev medlem: fre maj 04, 2012 10:26 pm

Re: Sambeställning av Bloc-Post Gorka

Inlägg av Supernaut »

Vad jag vet har Bloc-Post 2 olika modeller: Gorka och Gorka Ch (det kyrilliska tecknet Ch ser lite ut som siffran 4). Som jag förstår min leverantör gäller detta Gorka och inte Gorka Ch, dock kan det gå att välja den om leverantören kan ordna det och folket vill. För övrigt verkar det gå att få båda modellerna i olika färg och camo, men jag håller det enkelt och har bett om så rena färger som möjligt, som de jag sett användas på bild.

EDIT: Gorka Ch är alltså den med öppning hela vägen ner på jackan och Gorka den som har en jacka i parkasmodell.

Supernaut
Inlägg: 603
Blev medlem: fre maj 04, 2012 10:26 pm

Re: Sambeställning av Bloc-Post Gorka

Inlägg av Supernaut »

Tack ni som är med, idag går beställningen iväg.

Grodlund
Inlägg: 29
Blev medlem: mån maj 21, 2012 9:32 pm

Re: Sambeställning av Bloc-Post Gorka

Inlägg av Grodlund »

Oj!
De var snabba ryck!
Nåväl, hoppas att det blir fler beställningar.
"Your pumping days are over, Megatron!" -Optimus Prime
"This calls for a very special blend of psychology and extreme violence" -Vyvian

Supernaut
Inlägg: 603
Blev medlem: fre maj 04, 2012 10:26 pm

Re: Sambeställning av Bloc-Post Gorka

Inlägg av Supernaut »

Kommer gå en till beställning till novemberlönen! Säg till mig eller skriv upp er här så fixar vi det då.

Supernaut
Inlägg: 603
Blev medlem: fre maj 04, 2012 10:26 pm

Re: Sambeställning av Bloc-Post Gorka

Inlägg av Supernaut »

BOOM! Ny beställning möjlig nu, följ instruktionerna ovan.

Betalning kommer att ske under nästa vecka, eftersom det är löning på måndag förväntar jag mig att det inte blir något problem.

Beställningen går iväg i slutet av nästa vecka. Beräknad leveranstid till mig efter det kan dröja lite eftersom det drar igång med helger. Min fixare ska ta emot pengarna, få hem varorna från leverantören, kolla dem och packa om dem samt skicka till mig. Om allt finns hos leverantören och inga storhelger kommer ivägen borde paketet lämna Ryssland ungefär två veckor efter pengarna är skickade.

Armyofme
Inlägg: 181
Blev medlem: tis sep 04, 2012 6:13 am

Re: Sambeställning av Bloc-Post Gorka

Inlägg av Armyofme »

Finns det fortf. möjlighet och intresse av en till beställning?

Supernaut
Inlägg: 603
Blev medlem: fre maj 04, 2012 10:26 pm

Re: Sambeställning av Bloc-Post Gorka

Inlägg av Supernaut »

Jag handlar från min fixare med jämna mellanrum, men senaste beställningen gick precis iväg och det är oklart när nästa blir av. Skriver här när det är aktuellt. Om du inte vill skicka efter en ensam, men då blir frakten lite saftigare.

Armyofme
Inlägg: 181
Blev medlem: tis sep 04, 2012 6:13 am

Re: Sambeställning av Bloc-Post Gorka

Inlägg av Armyofme »

Det vore toppen om jag kan hänga med på nästa beställning.
Jag letar även partizan eller smershharness/väst.
Åh Supernaut, master of russian geargetting tror du det går att få tag på?

Jag håller ett öga på tråden.

Skriv svar