Nyinköpt - till ert Ryska kit - Kommentarer

ramfall
Inlägg: 46
Blev medlem: mån maj 14, 2012 8:42 pm

Re: Nyinköpt - till ert Ryska kit. BILDER

Inlägg av ramfall »

Ja, jag ska undvika att mixtra med färgen på min hjälm. Den har faktiskt riktigt bra färg som det är. Och dessutom så har han fått till bården riktigt bra på mitt exemplar, så det ska man ju dra nytta av :). Som sagt så ska jag införskaffa mich kuddar och köper ett helt set som även innehåller hakrem så att jag kan ersätta den befintliga - som jag nog skulle kunna beskriva som amatörmässig, om jag är snäll.

Min hjälm är i kolfiber, men likväl så känns det att bära den. Det är det ingen tvekan om. Men skönt att se att Alexander inte har snålat på inredningen i sina hjälmar.
Mina affärsredovisningar i tråden nedan:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =121&t=756

Anton
Inlägg: 42
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:44 pm

Re: Nyinköpt - till ert Ryska kit. BILDER

Inlägg av Anton »

Ministry: Nu gör du mig allt avundsjuk! Skulle göra så mycket för att få tag på både 6sh105an och gp25:an... ack ack! :lol:
De flesta 6sh92-5:or i regular flora verkar ha gått under jorden, men hoppas du hittar någon!
"Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: For thou art with me."
Psalm 23:4

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Nyinköpt - till ert Ryska kit. BILDER

Inlägg av ministry »

Härlig Chicom!

Tror att siktena är gjorda för VSS samt SVD tyvärr, däremot om du kommer över en kobra... Yum.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Anton
Inlägg: 42
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:44 pm

Re: Nyinköpt - till ert Ryska kit. BILDER

Inlägg av Anton »

Ministry: Jo, lite synd att kinserna inte valde att kopiera RS upplagorna istället för att gå på måfå! "Hey, what did you expect?" :roll: Är egentligen bara en del på siktet som tar i topplocket, "armaturen" under siktet.... varför de valde att göra den så lång är ett mysterium!
"Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: For thou art with me."
Psalm 23:4

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Nyinköpt - till ert Ryska kit. BILDER

Inlägg av ministry »

Är inte RS-upplagorna gjorda för just SVD:n dock?
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Anton
Inlägg: 42
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:44 pm

Re: Nyinköpt - till ert Ryska kit. BILDER

Inlägg av Anton »

Ministry: Njaa... De ska väl passa på vanliga aks också om jag inte är helt ute och cyklar...
Bild
"Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: For thou art with me."
Psalm 23:4

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Nyinköpt - till ert Ryska kit. BILDER

Inlägg av ministry »

Där ser man, visste jag faktiskt inte!
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

BlackGoat
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:36 pm

Re: Nyinköpt - till ert Ryska kit. BILDER

Inlägg av BlackGoat »

AK och SVD (Saiga, sks,VSS etc finns ju också) har ju olika siktesskenor så siktena finns i olika upplagor.
Kan tänka mig att ACM siktet där har fäste för SVD och sitter då galet på AK.
Min teori iaf, har ingen "hand's on" erfarenhet av dem dock..

Edit: http://www.posp.ru/posp.html

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Anton
Inlägg: 42
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:44 pm

Re: Nyinköpt - till ert Ryska kit. BILDER

Inlägg av Anton »

Blackgoat: Jo, vet att de finns i olika upplagor! Men jag tror fortfarande att det skulle gå att mounta den "bra" om inte armaturen tog i topplocket. För nu är det den som "bryter" ut siktet.

Bör nämna att jag fick dremmla bort "stoppern" på siktets skena. Innan dess gick den inte att mounta alls. Skulle vara kul att se hur stor skillnad det är mellan skenorna på Ak och SVD varianten och om det är någon skillnad på höjd eller liknande!

Edit: Såg nu faktiskt när jag kollade på din länk blackgoat, att siktena till AK är högre! "343x165x76" på AK, jämfört med "343x138x76" på SVD:n... Så där hade vi svaret, hade det vart mount för ak så hade armaturen antagligen inte tagit i topplocket då det hade kommit högre upp!
"Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: For thou art with me."
Psalm 23:4

Runar
Inlägg: 48
Blev medlem: tis maj 15, 2012 9:13 am

Re: Nyinköpt - till ert Ryska kit. BILDER

Inlägg av Runar »

Anton: tar du bort skruven under siktet så passar det på ak. Men då måste du antagligen leva utan led upplyst hårkors.

Skriv svar